Ενδιαφέρον Μ.Μαργαρίτη για ανάπτυξη υδροπλάνων στη Νάξο

Δημοσίευση: 31.07.2013, 15:24
Τελευταία Ενημέρωση: 31.07.2013, 17:48

Ολοκληρώθηκαν το απόγευμα της Τρίτης, οι εργασίες του συνεδρίου που διοργάνωσε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με θέμα «Νησιωτική Ελλάδα, ιδανικός προορισμός για την ανάπτυξη των υδροπλάνων» στη Σύρο. Ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, που παρακολούθησε, μεταξύ άλλων, την ημερίδα εξέφρασε ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των υδροπλάνων στη Νάξο, μέσω του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, που διαθέτει άλλωστε και μεγάλο αποθεματικό, ώστε να χρηματοδοτήσει την απαιτούμενη υποδομή. Επίσης, από το δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ήταν ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Νίκος Μαράκης και ο αντιδήμαρχος Σχοινούσας, Ηλίας Μάνης.
Από τη διεξαγωγή της ημερίδας

Αξίζει να σημειωθεί, ότι προ ετών και επί προεδρίας Δημήτρη Φραγκίσκου στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου, είχε εκδηλωθεί ανάλογο ενδιαφέρον.

Μάλιστα, εταιρεία, είχε έλθει στη Νάξο και είχε εξετάσει το χώρο του λιμανιού για εξεύρεση του κατάλληλου σημείου κατασκευής της απαραίτητης υποδομής. Στη συνέχεια όμως, το θέμα δεν προχώρησε.

Σύμφωνα με το δήμαρχο, απέσπασε τη δέσμευση ώστε ομάδα τεχνικών να επισκεφθεί τη Νάξο τις προσεχείς ημέρες για να διερευνήσει τις δυνατότητες κατασκευής των απαραίτητων υποδομών για την υποδοχή των υδροπλάνων.

Το συνέδριο στη Σύρο

Θεωρώντας ότι η δημιουργία υδατοδρομίων στον πολυνησιακό μας χώρο, θα δώσει τη δυνατότητα ιδιαίτερα στους κατοίκους των νησιών που δε διαθέτουν αεροδρόμια να αποκτήσουν ένα συμπληρωματικό μέσο μεταφοράς μετά από την πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών και Δικτύων, η πρωτοβουλία διοργάνωσης από τον αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γ. Πουσσαίο έτυχε θερμού και επιδοκιμαστικού σχολιασμού.

Στις εργασίες του συνεδρίου, παρέστησαν ο υπουργός Δημόσιας Τάξης κ. Νίκος Δένδιας, ο Καναδός πρέσβης στην Ελλάδα Mr. Rober Peck, ο Έλληνας πρέσβης στον Καναδά κ. Ελευθέριος Αγγελόπουλος. η Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κα Χριστιάνα Καλογήρου, ο ΓΓ Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης  Σπιλάνης, o βουλευτής Κυκλάδων κ. Νίκος Συρμαλένιος, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Ιωάννης Μαχαιρίδης, ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης κ. Γιάννης Δεκαβάλλας, ο Υποδιοικητής της ΥΠΑ κ. Γρηγόρης Νανίδης, πανεπιστημιακοί  καθηγητές, πλήθος αυτοδιοικητικών Α & Β Βαθμού, εκπρόσωποι φορέων, επενδυτές και κατασκευαστές υδροπλάνων.

Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν με μηνύματά τους η Υπ.  Τουρισμού κ. Ολγα Κεφαλογιάννη, ο ΓΓ Τουρισμού κ Αναστάσιος Λιάσκος, ο Βουλευτής Κυκλάδων κ. Παναγιώτης Ρήγας, ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης, ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ κ. Γιώργος Τελώνης, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης ενώ παρέμβαση μέσω SKYPE έκανε ο κ. Στέλιος Σταυρίδης, πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως τόνισε ο κ. Πουσσαίος, η διοργάνωση του συνεδρίου αντικατοπτρίζει τη βούληση όλων να στηριχτεί η δημιουργία υδατοδρομίων στα νησιά, καλύπτοντας συμπληρωματικές μεταφορικές ανάγκες.

Στην εισήγηση του, με θέμα « Νησιωτική Ελλάδα, ιδανικός προορισμός για την ανάπτυξη των υδροπλάνων» ο κ. Πουσσαίος υπογράμμισε πως:  “Το Αιγαίο καθίσταται μοναδικό δίκτυο συγκοινωνιακών κόμβων και λιμένων με συνέπεια το σύνολο των τουριστικών και εμπορικών λιμένων του να μπορεί να αποτελέσει επενδυτικό πόρο αξιοποίησης προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και οικονομιών αλλά και των ίδιων των επενδυτών”. Όπως πρόσθεσε,  η ανάπτυξη ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, κατασκευάζοντας μικρής κλίμακας λιμενικές εγκαταστάσεις ή ενεργοποιώντας μετά από συντήρηση και επέκταση υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις, προκειμένου να ενταχθούν στο δίκτυο των ήδη υπαρχόντων μεγάλων, θεωρείται στοιχειωδώς απαραίτητη.

Υπογράμμισε ακόμη ότι “Η εύκολη προσβασιμότητα που προσφέρουν τα υδροπλάνα θα ενισχύσει τουριστικά τις τοπικές οικονομίες των μικρών νησιών ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι θα μπορούν να μετακινούνται επαρκώς και με ασφάλεια, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους” και κατέληξε λέγοντας ότι “Για την Περιφερειακή Αρχή Νοτίου Αιγαίου, το πρόβλημα της επικοινωνίας δεν είναι το ακτοπλοϊκό, αφού αποτελεί μια μόνο πτυχή του,  αλλά το  συγκοινωνιακό. Τα υδροπλάνα εναρμονίζονται πλήρως με την πρότασή μας για τις διανησιωτικές γραμμές, δηλαδή τη διασύνδεση των νησιών μεταξύ τους στα πλησιέστερα σημεία. Τα υδροπλάνα και οι δυνατότητές τους είναι πολύ πιο σημαντικές από ό,τι φανταζόμαστε με μια πρώτη ματιά. Επιτελούν μια ιδιαίτερη αποστολή, αυτή της άρσης του αποκλεισμού και της απομόνωσης λόγω καιρικών συνθηκών. Πέραν τούτου, θα μπορούσαν να σηκώσουν το βάρος της χάραξης οριζόντιων διαδρομών. Θα μπορούσε δηλαδή ο κάτοικος ή ο επισκέπτης από την Ίο να πάει στη Μύκονο, από την Πάρο στη Σίφνο, από τη Σαντορίνη στη Ρόδο κ.λ.π”.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε τις εισηγήσεις και τους χαιρετισμούς του συνεδρίου:
 https://dl.dropboxusercontent.com/u/22231538/Files.rar

  • Στο ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ η ανάλυση του νόμου για αδειοδότηση υδατοδρομίων




ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 145


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.