Με τα εγκαίνια της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Μυκόνου ολοκληρώθηκε η α φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων

Δημοσίευση: 05.07.2018, 20:03
Τελευταία Ενημέρωση: 05.07.2018, 20:23

Τα επίσημα εγκαίνια της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Μυκόνου με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, παρέστη την Τετάρτη 4 Ιουλίου, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στον υποσταθμό του ΑΔΜΗΕ στο νησί, από τον αρμόδιο υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη, παρουσία του περιφερειάρχη , του δημάρχου Μυκόνου, Κωνσταντίνου Κουκά και του προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΑΔΜΗΕ, Μάνου Μανουσάκη. Με το έργο αυτό, ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων...

... που περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο και την Τήνο καθώς και τις διασυνδέσεις Σύρος - Πάρος και Σύρος – Μύκονος.

Σημειώνεται ότι μετά την ηλεκτρική διασύνδεση της Μυκόνου, θα ακολουθήσει η Νάξος. 

Ήδη είναι διασυνδεδεμένες μέσω Εύβοιας η ’Άνδρος και η Τήνος.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης των Κυκλάδων, ανέρχεται σε 245 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τη χρηματοδοτική στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

«Η Ελλάδα έκλεισε έναν κύκλο. Μετά από πολύ σκληρή οκταετία για την οικονομία και την κοινωνία, ανοίγεται δρόμος ουσιαστικής ανάκαμψης σε στέρεα βάση – και ο ενεργειακός τομέας θα αποτελέσει ενεργό μέρος αυτής της ανάκαμψης», επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στην τελετή εγκαινίων της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Μυκόνου με το ηπειρωτικό σύστημα, που πραγματοποιήθηκε στον υποσταθμό του ΑΔΜΗΕ στο νησί.

Με τη διασύνδεση της Μυκόνου ολοκληρώνεται η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, που αποτελεί, όπως είπε ο υπουργός, τμήμα ενός πολύ μεγαλύτερου έργου διασυνδέσεων, όσο το δυνατόν περισσότερο νησιών.

 
Οι διασυνδέσεις, τόνισε ο κ. Σταθάκης, αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής για αύξηση της συμμετοχής των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο, καθώς και για εξοικονόμηση ενέργειας.
 
Εξέφρασε δε την ελπίδα, σύντομα να ολοκληρωθεί και η διασύνδεση της Κρήτης, που θα αποφέρει όπως είπε, τεράστια οφέλη για όλη τη χώρα – αναφέροντας ενδεικτικά τη μείωση του λογαριασμού των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας που κυμαίνεται σήμερα στα 600 με 700 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αύξηση της συμμετοχής των νησιών στην παραγωγή ενέργειας με ανανεώσιμες πηγές.
 
Ο υπουργός ανέφερε τέλος, ότι σύντομα ολοκληρώνεται το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ανανεώσιμες πηγές, το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και στις ευρωπαϊκές πρακτικές.
 
Η Μύκονος αναβαθμίζεται περιβαλλοντικά και αποκτά πρόσβαση σε φθηνότερη και πιο αξιόπιστη ηλεκτροδότηση, τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, υπενθυμίζοντας ότι οι πρώτες μελέτες για τις διασυνδέσεις έγιναν τη δεκαετία του ’70.
 
Με την πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, πρόσθεσε, καλύπτονται οι ανάγκες 87.000 μόνιμων κατοίκων αλλά και της τουριστικής περιόδου.
 
Παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, ενώ για την Κρήτη επανέλαβε ότι ο ΑΔΜΗΕ διαθέτει τα εχέγγυα προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο.
 
Όσο δεν λειτουργούν οι διασυνδέσεις, το κόστος των αυτόνομων πετρελαϊκών σταθμών στα νησιά κυμαίνεται στα 2 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, Νίκος Μπουλαξής.
 
Ανέφερε επίσης, ότι οι διασυνδέσεις πρέπει να προχωρήσουν γρήγορα, καθώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία από το 2020 θέτει σε δυσμένεια τις πετρελαϊκές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, άρα τίθεται και θέμα ασφάλειας εφοδιασμού των νησιών.
 
Για τα μικρά νησιά που δεν θα διασυνδεθούν, ο πρόεδρος της ΡΑΕ είπε ότι αναζητούνται λύσεις που θα συνδυάζουν τις ανανεώσιμες πηγές με την αποθήκευση ενέργειας.
 
Η Μύκονος αποκτά επιτέλους καθαρή, σταθερή και οικονομική ενέργεια, υπογράμμισε ο αναπληρωτής επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα Γιώργος Μοσχόβης τονίζοντας ότι με την διασύνδεση εξασφαλίζεται η τροφοδότηση των νησιών για τα επόμενα τουλάχιστον 30 με 40 χρόνια, ελαχιστοποιείται η περιβαλλοντική όχληση και υποστηρίζεται η προσπάθεια αλλαγής του αναπτυξιακού προτύπου.
 
Σημείωσε δε την χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο έργο, που ήταν της τάξης των 176 εκατομμυρίων ευρώ.
 
Στην ομιλία του ενώπιον του υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας και του προέδρου του ΑΔΜΗΕ, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου αναφέρθηκε στη σημασία και στους συμβολισμούς του έργου, αναδεικνύοντας και την εθνική, για τον νησιωτικό χώρο, διάστασή του. 


«Η ενεργειακή θωράκιση του Αιγαίου είναι μια απόφαση απολύτως επιβεβλημένη  για λόγους περιβαλλοντικούς , οικονομικούς, αλλά και για λόγους εθνικούς. Το έργο αυτό έχει σημαντικούς συμβολισμούς. Μέσα από την  πολύ καλή συνεργασία  φορέων του δημόσιου τομέα,  των δύο Υπουργείων,  Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Οικονομίας & Ανάπτυξης και του ΑΔΜΗΕ, αναδεικνύει τη δημόσια διοίκηση που έχουμε ανάγκη. Μια δημόσια διοίκηση που προλαμβάνει, που σχεδιάζει το μέλλον  και που υλοποιεί, με τρόπο αποτελεσματικό.  Το έργο αυτό, έχει επίσης το συμβολισμό του μοντέλου χρηματοδότησής του, με πόρους του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, το οποίο εκτιμώ ότι θα “αναγκαστούμε” να ακολουθήσουμε στο μέλλον, για να επιτύχουμε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.  Ειδικά για το Νότιο Αιγαίο, αυτό το μίγμα και το μοντέλο χρηματοδότησης, μπορεί να είναι η λύση για πάρα πολλά προβλήματα, ειδικά μετά και την πρόσφατη αλλαγή των κριτήριων κατάταξης των ευρωπαϊκών Περιφερειών, που επαναφέρουν το Νότιο Αιγαίο στην κατηγορία των Μεταβατικών Περιφερειών», τόνισε μεταξύ άλλων. 
 
Ο κ. Χατζημάρκος έκανε ειδική αναφορά στο νησί της Μυκόνου και στις επιδόσεις του στον τομέα του τουρισμού, επαναφέροντας το αίτημα προς την κεντρική διοίκηση να αποτυπώσει με αριθμούς ποιο είναι το ποσοστό του ΑΕΠ της χώρας που παράγεται στο Νότιο Αιγαίο. 
«Η μόνιμα "στοχοποιημένη" Μύκονος, εξακολουθεί να αναζητά την αναγνώριση της συνεισφοράς της στην εθνική οικονομία, στον τουρισμό, στη φήμη της χώρας μας διεθνώς.  Η Μύκονος, όπως και άλλα νησιά του Νοτίου Αιγαίου,  είναι ένας πρωταθλητής που δίνει τον αγώνα του με αυτοπεποίθηση και φέρνει εξαιρετικά αποτελέσματα.  Περί σεβασμού της επιτυχίας της, ούτε λόγος. Έχουμε συνολικά ως χώρα, μια δυσκολία με την επιτυχία. Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε ως λαός, πώς στεκόμαστε απέναντι στο φαινόμενο της επιτυχίας, πώς αντιμετωπίζουμε τους επιτυχημένους.  Η Περιφέρεια  Νοτίου  Αιγαίου, είναι ο πρωταθλητής  του ελληνικού τουρισμού.  Κατά συνέπεια, κάθε επένδυση που γίνεται στο Νότιο Αιγαίο, αποδίδει,  όσον αφορά τη θέση , τη φήμη  και την οικονομία της χώρας , που στις σημερινές συνθήκες είναι απολύτως αναγκαία», ανέφερε. 

Για ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα που γίνεται πραγματικότητα, έκανε λόγο ο Κωνσταντίνος Κουκάς, δήμαρχος Μυκόνου.
 
Την προηγούμενη εβδομάδα ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε την έναρξη κατασκευής της δεύτερης φάσης προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνει τις διασυνδέσεις της Νάξου με την Πάρο και τη Μύκονο καθώς και την αναβάθμιση των υφιστάμενων καλωδιακών συνδέσεων της ’Άνδρου με τη νότιο Εύβοια και την Τήνο. Η δεύτερη φάση προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2019 και θα ακολουθήσει η τρίτη φάση που περιλαμβάνει την πόντιση δεύτερου υποθαλάσσιου καλωδίου μεταξύ Λαυρίου και Σύρου, που προβλέπεται  να ολοκληρωθεί το 2020 αντί του 2022, που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. 

Η τέταρτη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων στην οποία εντάσσονται οι εξής διασυνδέσεις:

Πάρος - Σαντορίνη - Φολέγανδρος - Μήλος - Σίφνος - Σύρος,
Νάξος - Δονούσα, Νάξος - Σχοινούσα - Αμοργός και Κουφονήσι- Σχοινούσα - Ηρακλειά,
Πάρος - Ίος - Σίκινος - Φολέγανδρος,
Σίφνος - Σέριφος - Κύθνος,
Λαύριο - Κέα,
Σαντορίνη - Ανάφη - Αστυπάλαια.
 
 Στη συνέχεια, ο ΑΔΜΗΕ έχει στόχο την διασύνδεση της Κρήτης και των Δωδεκανήσων.

Ειδικά για τα Δωδεκάνησα η εισήγηση προβλέπει την κατασκευή διασύνδεσης Λαυρίου - Κω και διακλάδωση από την Κω προς Κάλυμνο και Ρόδο. Εναλλακτικά εξετάζεται η διασύνδεση μέσω Κρήτης.

Newsroom Cyclades Voice
 

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 122


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.