"Υπεκφυγές, ασάφειες και σύγχυση από την τοποθέτηση της υπουργού Τουρισμού"

Δημοσίευση: 14.12.2012, 11:23

Μετά από δύο αναβολές της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης για την επικοινωνιακή στρατηγική στον τομέα του τουρισμού, η Υπουργός Τουρισμού, λέει ο βουλευτής Ηρακλείου, Μιχάλης Κριτσωτάκης, που είχε καταθέσει επίκαιρη ερώτηση, αντί να απαντήσει στα πολύ καίρια ερωτήματα που ετέθησαν και τίθενται εδώ και καιρό, επέλεξε να λασπολογήσει ενάντια στους αγώνες του ελληνικού λαού και το ΣΥΡΙΖΑ. Στα συγκεκριμένα δε ερωτήματα η υπουργός έδωσε ελάχιστες απαντήσεις που έβριθαν αντιφάσεων και υπεκφυγής, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ.
Η υπουργός Τουρισμού, δεν έδωσε σαφείς απαντήσεις για την επικοινωνιακή στρατηγική για τον τουρισμό, λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ

Ο βουλευτής Ηρακλείου, Μιχάλη Κριτσωτάκης, μετά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης, δήλωσε:
«Υπεκφυγές, ασάφειες και σύγχυση προκάλεσε η τοποθέτηση της Υπουργού Τουρισμού στην Ολομέλεια της Βουλής»

Ακόμη, από το ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, επισημαίνονται τα εξής:

"Επειδή, ουσιαστικά εκχωρείται σε ιδιωτικά συμφέροντα, όχι μόνο η τουριστική προβολή, αλλά και η ίδια η διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ένα κομβικό τμήμα της επικοινωνιακής στρατηγικής του τουρισμού και επειδή περισσότερες απορίες γεννήθηκαν από την τοποθέτηση της κας Υπουργού, μήπως επιτέλους μπορεί να μας απαντήσει:

Αν ο ΕΟΤ δεν έχει καμία απολύτως θεσμική ή στρατηγική δέσμευση από τα συμφέροντα του ΣΕΤΕ, γιατί η υπουργός δεν ακυρώνει το άρθρο του νόμου 4070/2012 που νομιμοποιεί μια απεχθή για το Δημόσιο σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα;

Αν, παρά τις σχετικές και αντίθετες δηλώσεις του πρωθυπουργού, υπάρχει όντως εθνική στρατηγική στον τουρισμό, ποια είναι αυτή – πόσο μάλλον όταν η ίδια η υπουργός δήλωνε σήμερα ότι ακόμα και η τουριστική καμπάνια είναι υπό επεξεργασία;

Αν η σχέση του ΕΟΤ με τη MARKETING GREECE A.E. περιοριστεί μόνο σε συμπράξεις και συνέργειες, ποιοι όροι, προϋποθέσεις και δράσεις θα εμπεριέχονται σε αυτές και πότε θα ανακοινωθούν;

Αν ο ΕΟΤ δε συμμετέχει στην MARKETING GREECE A.E. λόγω εξοικονόμησης πόρων, πως έχει επαρκείς πόρους, μετά τις συνεχείς περικοπές δαπανών, για να χαράξει και να υλοποιήσει την επικοινωνιακή στρατηγική – δηλαδή να ανταποκριθεί στο ρόλο του; Και ειδικότερα, πως δικαιολογείται ο σχεδιασμός και υλοποίηση του πολυδάπανου και αμφίβολης αισθητικής flash mob βίντεο στο Λονδίνο, αξίας 75.000€, το οποίο αποσύρθηκε εντός ολίγων ημερών, μετά από διαμαρτυρίες πολιτών και τη γενική κατακραυγή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Τέλος, προτείνουμε στην κα Yπουργό να διακόψει άμεσα τις διακηρύξεις περί «κοινωνικής ειρήνης», ως δήθεν καταλυτικού χαρακτήρα για την ανάπτυξη, τη στιγμή που και αυτή η μνημονιακή κυβέρνηση έχει κηρύξει, με τις πολιτικές της, πόλεμο στους εργαζόμενους και τον διχασμό στην κοινωνία".


Η Επίκαιρη  Ερώτηση που είχε κατατεθεί στις 10.12.2012 προς την κ. Υπουργό Τουρισμού

Θέμα: Συστηματικά καλλιεργούμενο από το υπουργείο Τουρισμού το θολό τοπίο στην τουριστική επικοινωνιακή στρατηγική.

Τον Απρίλιο του 2012, μερικές μέρες δηλαδή πριν την προκήρυξη εθνικών εκλογών και τη διάλυση της Βουλής, η μνημονιακή κυβέρνηση ψήφισε το νόμο 4070/2012, ο οποίος, παρότι εισήχθη από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αφορούσε σε μια τεράστια δέσμη ρυθμίσεων με εξαιρετικά ευρύ φάσμα. Ανάμεσα στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, το άρθρο 187 προέβλεπε - υποτυπωδώς, αλλά στοχευμένα - τη δημιουργία τουριστικής εταιρείας marketing με σύντομη επωνυμία «MARKETING GREECE Α.Ε.» και σύμπραξη του ελληνικού Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα - δηλαδή του ΣΕΤΕ.

Οι συγκεκριμένες διατάξεις αποτελούν σαφώς σκάνδαλο, όχι μόνο για το χρονικό σημείο που ψηφίστηκαν και την απουσία οποιασδήποτε διαβούλευσης με φορείς, αλλά και λόγω της εκχώρησης της υλοποίησης και – κυρίως – του σχεδιασμού σε ιδιωτικά συμφέροντα μέχρι το 2060!

Εν ολίγοις, η διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ένα κομβικό τμήμα της επικοινωνιακής στρατηγικής του τουρισμού έχουν παραδοθεί θεσμικά, εν ριπή οφθαλμού, στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Επειδή η επικοινωνιακή στρατηγική του τουρισμού οφείλει να είναι εθνικού χαρακτήρα και η εκχώρηση αυτής αποδυναμώνει την άσκηση πολιτικής του τουρισμού στο διεθνές πλαίσιο

Επειδή η σύσταση της εν λόγω εταιρείας, αποκλειστικά ιδιωτικών, όμως, συμφερόντων προκάλεσε εύλογη σύγχυση αφού δεν διευκρινίζονται τα χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής ούτε αμφισβητείται ουσιαστικά η υπάρχουσα κατάσταση στον τουρισμό

Επειδή σε περίοδο μεγάλης και καταστροφικής λιτότητας, οι μνημονιακές κυβερνήσεις έχουν συστηματικά επιλέξει την απαξίωση του ΕΟΤ, είτε με περικοπές στον προϋπολογισμό του είτε μέσω της μεροληψίας τους προς τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ

1. Με την παρούσα κατάσταση, ποιος φορέας ηγείται της υπόθεσης της επικοινωνιακής στρατηγικής, προβολής και marketing της χώρας για τον τουρισμό, τη στιγμή που οι εξελίξεις που έχετε προκαλέσει έχουν ουσιαστικά ακυρώσει τις διατάξεις περί σύστασης εταιρείας marketing;

2. Με ποιους ακριβώς ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες πιστεύετε ότι η εκχώρηση της τουριστικής προβολής, στην οποία εμείς είμαστε αντίθετοι,  εξυπηρετεί την τουριστική ανάπτυξη, τις απαιτήσεις της διεθνούς πολιτικής της χώρας και τις διαπεριφερειακές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες των τουριστικών προορισμών;
Ο ερωτών Βουλευτής
 
Μιχάλης Κριτσωτάκης 

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 113


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.