«Θύμα» του ρωσικού νηογνώμονα και το πλωτό πολυιατρείο!

Δημοσίευση: 14.10.2011, 18:19

Θύμα του σκανδάλου, που ξέσπασε μετά τις αποκαλύψεις για τα πλαστά πιστοποιητικά κλάσης που χορηγούσε σε πλοία στην Ελλάδα ο ρωσικός νηογνώμονας, έπεσε και η κινητή μονάδα -πολυιατρείο της εταιρείας "Γαληνός" της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και συγκεκριμένα το διαβόητο "Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας", που όπως όλα δείχνουν, θα σταματήσει οριστικά τη λειτουργία του, αν δεν δοθούν λύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας!!

 Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει κρατήσει χαμηλούς τόνους στο ζήτημα ενώ ο Πρόεδρος της εταιρείας «Γαληνός» κ. Μιχάλης Δρακιού καταβάλλει επίπονες προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης.

Το "Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας" είναι ένα ταχύπλοο σκάφος μετασκευασμένο σε πλωτό κέντρο υγείας και ανήκει στην Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Γαληνός».

Με την εφαρμογή του Καλλικράτη διαπιστώθηκε ότι υπήρχε κενό στο νόμο για τη χρηματοδότηση εταιρειών του είδους από τις Περιφέρειες και με ενέργειες της περιφερειακής αρχής εξασφαλίστηκε με την προσθήκη τροπολογίας η εξασφάλιση πόρων για τη λειτουργία του.

Η τροπολογία υπεγράφη τον Αύγουστο και ο κ. Δρακιού κίνησε τις διαδικασίες για την αποκατάσταση του σκάφους και των μηχανών του. Το κόστος των αποκαταστάσεων, ύψους 30.000 ευρώ περίπου, καλύφθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και εν συνεχεία μέσω της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου ξεκίνησε η διαδικασία για την πρόσληψη 10 ιατρών ειδικοτήτων για τη στελέχωση του και των 4 μελών του ναυτικού προσωπικού.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου ξέσπασε το σκάνδαλο με τον ρωσικό νηογνώμονα, ο οποίος, όπως προέκυψε, είναι ο μόνος φορέας που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και αναλαμβάνει τη χορήγηση πιστοποιητικών κλάσεως σε υδροπτέρυγα.
Στις αρχές Οκτωβρίου ο ρωσικός νηογνώμονας μετά τις «περιπέτειές» του έλαβε νέα πιστοποίηση αρμοδίως από το Υπουργείο Ναυτιλίας και ξεκίνησε τους ελέγχους των πλοίων.

Η εταιρεία «Γαληνός» ενημερώθηκε, ωστόσο, ότι για τον έλεγχο του «δελφινιού» απαιτείται χρονοβόρα και ενδελεχής έρευνα προκειμένου να χορηγηθεί το πολυπόθητο πιστοποιητικό ενώ το κόστος σύμφωνα με τον κ Δρακιού για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αγγίζει τα 100 με 150.000 ευρώ και είναι αποτρεπτικό για τη λειτουργία του υδροπτέρυγου που είχε δρομολογηθεί το πρώτον, το έτος 1973.

Υπάρχει έτσι η σκέψη να διακοπεί η λειτουργία του εφεξής και τα χρήματα να διατίθενται στην ομάδα ιατρών που θα μεταβαίνει για εξετάσεις και παροχή βοήθειας στους κατοίκους των νησιών με τακτικά δρομολόγια της γραμμής.
Τις προσεχείς ημέρες ο κ. Δρακιού θα υποβάλει εξάλλου στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αίτημα για την εξαίρεση της εταιρείας «Γαληνός» από την υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικού κλάσης και για τον έλεγχο της αξιοπλοϊας του, αποκλειστικά και μόνο από τη Διεύθυνση Επιθεώρησης του ΥΕΝ.

Το όλο θέμα απασχόλησε εξάλλου πρόσφατα και τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της αστικής εταιρείας. Ο πρόεδρος ενημέρωσε τα μέλη μετά από επικοινωνία που είχε με τον Ιταλικό νηογνώμονα "RINA", ότι δεν μπορούν να πιστοποιήσουν Υ/Γ του 1973 διότι η εταιρεία δεν αναλαμβάνει τον έλεγχο πλοίων τέτοιας παλαιότητας.

Στις 29 Σεπτεμβρίου 2011 υπήρξε επικοινωνία με τον υπεύθυνο για την Ελλάδα, εκπρόσωπο του Ρωσικού νηογνώμονα κ. VoIcov για να αντληθούν πληροφορίες σχετικά με την όλη διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα και το εκτιμώμενο κόστος για την έκδοση των αιτούμενων πιστοποιητικών κλάσης.

Σύμφωνα με την απαντητική επιστολή του ρωσικού νηογνώμονα απαιτείται προληπτικός έλεγχος, κόστους 2.000 ευρώ και εν συνεχεία εξαρχής επιθεώρηση, που σημαίνει έλεγχο όλων των εγκατεστημένων μηχανών και μηχανημάτων του πλοίου μετά την πλήρη εξάρμωσή τους. Επίσης απαιτείται ο δεξαμενισμός του πλοίου για τον πλήρη ναυπηγικό έλεγχο.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν για την εταιρεία πέραν του κόστους των 25.000 ευρώ και ένα ακόμη πολύ μεγαλύτερο κόστος που θα προκύψει από τις παραπάνω επιθεωρήσεις (μεταφορά πλοίου σε Πειραιά, πρόσληψη ναυτικού προσωπικού, επισκευές σε πιστοποιημένα συνεργεία, καρνάγιο, ξενοδοχεία κλπ.).
Στη συνεδρίαση τονίστηκε μάλιστα ότι ακόμη κι αν προχωρήσει η διαδικασία δεν είναι βέβαιο ότι θα χορηγηθούν στο υδροπτέρυγο τα πιστοποιητικά!!

Θυμίζουμε ότι το πλωτό πολυϊατρείο παρείχε καθημερινά δωρεάν ιατρικές υπηρεσίες στους κατοίκους των απομακρυσμένων νησιών, ανεξάρτητα από το ασφαλιστικό ταμείο στο οποίο ανήκουν, ασκούσε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη και πρωτογενή και δευτερογενή πρόληψη.
 
Επισκεπτόταν δε τους παρακάτω προορισμούς όπου δεν παρείχετο νοσοκομειακή περίθαλψη: Αγαθονήσι, Αρκιοί, Πάτμος, Λειψοί, Αστυπάλαια, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Πανορμίτης, Καστελόριζο, Κάσος, Διαφάνι και Πηγάδια Καρπάθου.

Πηγή: dimokratiki.gr

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 167


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.