Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Δημοσίευση: 21.09.2010, 15:21
Τελευταία Ενημέρωση: 22.09.2010, 01:51

Ανεμίζοντας ελληνικές σημαίες και φωνάζοντας συνθήματα κατά της κυβέρνησης, ιδιοκτήτες φορτηγών από όλη την Ελλάδα έφθασαν τη Βουλή, για να επιδώσουν ψήφισμα στον αρμόδιο υπουργό, σύμφωνα με το οποίο ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου, που προβλέπει την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και τίθεται αύριο προς ψήφιση.

 Οι ιδιοκτήτες φορτηγών είχαν συγκεντρωθεί από τις 11 το πρωί στην Ομόνοια, κάτω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας τους, όπου πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση του κλάδου, και από εκεί ξεκίνησαν την πορεία. 

    Οι διαμαρτυρόμενοι δηλώνουν διατεθειμένοι να διανυκτερεύσουν στη Βουλή έως αύριο, ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, προκειμένου, όπως υποστηρίζουν, να αναγκάσουν την κυβέρνηση να το αποσύρει. 

    Στη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης επανέλαβαν την απόφασή τους να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους, ακόμη και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, χωρίς όμως να τις προσδιορίσουν.

    Μετά τη Γενική Συνέλευση και πριν την έναρξη της πορείας, τόσο ο πρόεδρος Γιώργος Τζωρτζάτος, όσο και ο πρόεδρος των βυτιοφορέων Γιώργος Τσάμος, επέκριναν δριμύτατα τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, ότι αθέτησε τις υποσχέσεις του και τον κάλεσαν να δώσει στους μεταφορείς γραπτώς τα όσα λέει για βελτιώσεις, προς το καλύτερο, του νομοσχεδίου, όπως η ένταξη τους στο ΕΣΠΑ, ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα φορολογικά και ασφαλιστικά τους θέματα και άλλα.

    «Με τη μεταρρύθμιση στον κλάδο, χωρίς μέριμνα για τους νέους μεταφορείς και γι αυτούς που συνταξιοδοτούνται και χωρίς τους ίδιους μεταφορείς, η ελληνική κυβέρνηση πουλάει την ελληνική μεταφορά σε ξένα χέρια» ανέφερε ο κ. Τζωρτζάτος ενώ υποστήριξε ότι «χρησιμοποιήθηκαν γκεμπελικές μέθοδοι για να καμφθεί το φρόνημά μας».

    Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών κατέληξε με τη φράση «μολών λαβέ» και απευθυνόμενος στους συναδέρφους τους τούς κάλεσε να αντισταθούν «στην επερχόμενη μετατροπή σας σε υπαλλήλους πολυεθνικών». 

    Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις των συνδικαλιστών, τρία είναι τα βασικά ζητήματα στα οποία αντιδρούν έντονα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου.

    Πρώτον είναι η πρόβλεψη για μηδενισμό της άϋλης αξίας της αδείας, μετά την πάροδο της 3ετούς περιόδου προσαρμογής των επαγγελματιών στο νέο καθεστώς. Οι μεταφορείς ζητούν από την κυβέρνηση να παραμείνει στο τέλος αυτής της περιόδου το 35% της αξίας της άδειας, η οποία πριν από λίγο καιρό κόστιζε από 200 έως 300 χιλιάδες ευρώ.

    Δεύτερον ζητούν να παραταθεί από 3 σε 5 χρόνια η περίοδος προσαρμογής, ώστε να έχουν το χρόνο να οργανωθούν καλύτερα στα νέα δεδομένα που προβλέπει ο νόμος. Μάλιστα διατείνονται ότι στην ουσία δεν είναι τρία χρόνια, αλλά 27 μήνες, καθώς η περίοδος προσαρμογής δεν αρχίζει από την ψήφιση του νομοσχεδίου, αλλά από την αρχή του 2010.

    Τρίτον, εκφράζουν φόβους ότι με το άνοιγμα της συγκεκριμένης αγοράς θα μπορούν να έλθουν στην Ελλάδα πολυεθνικές εταιρίες, οι οποίες με μηδενική αξία της αδείας θα δημιουργήσουν μεγάλες εταιρίες, παίρνοντας από αυτούς το μεταφορικό έργο.

    Απαντήσεις σε όλα αυτά τα θέματα έδωσε και σήμερα ο κ. Ρέππας, ο οποίος μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ, εξήγησε ότι δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στην περίοδο προσαρμογής, γιατί κάτι τέτοιο θα διαιώνιζε για ακόμη δύο χρόνια την ίδια κατάσταση. Μάλιστα επανέλαβε ότι έδωσε μάχη με το μηχανισμό στήριξης για να αποσπάσει αυτή την τριετή περίοδο προσαρμογής, καθώς η τρόικα ζητούσε επίμονα να αρχίσει άμεσα η εφαρμογή του νόμου.

    Σε ό,τι αφορά το ύψος της αδείας και την παραμονή του 35% που ζητούν οι μεταφορείς, ο κ. Ρέππας το απέκλεισε, λέγοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αντίθετο με τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για το άνοιγμα ενός κλειστού επαγγέλματος.

    Για τους φόβους των μεταφορέων ότι θα δημιουργηθούν καρτέλ, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τόνισε ότι πουθενά στην Ευρώπη, όπου η απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών έχει γίνει εδώ και περίπου δέκα χρόνια, δεν έχουν δημιουργηθεί μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές δομές. "Καρτέλ είναι ενδεχόμενο να δημιουργηθούν εκεί που η αγορά είναι κλειστή, εκεί που είναι λίγοι οι παίκτες", τόνισε ο κ. Ρέππας για να προσθέσει " εμείς ανοίγουμε την αγορά και παρέχουμε τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να έχει κάτω από στοιχειώδεις προϋποθέσεις που προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός 1071, τη δυνατότητα να ενταχθεί στο επάγγελμα".

    Υπενθύμισε, τέλος, ότι επίσης παρέχεται η δυνατότητα σε όσους επαγγελματίες μεταφορείς το επιθυμούν να διατηρήσουν το καθεστώς του αυτοαπασχολούμενου μέχρι το 2023, αν νομίζουν ότι έτσι θα παραμείνουν ανταγωνιστικοί. 

    Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 168


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.