Για καλή χρονιά αγόρασε... 14 δεξαμενόπλοια

Δημοσίευση: 11.01.2015, 17:27

Αν και o Πήτερ Γεωργιόπουλος έφτασε προ τριετίας στο χείλος της πτώχευσης, κατάφερε να αφήσει πίσω τα ανυπέρβλητα εκείνη την εποχή προβλήματα ρευστότητας...
Πριν το κόλπο γκρόσο με τα 14 τάνκερ στο τέλος του χρόνου, το Μάρτιο ο Πήτερ G απέκτησε 7 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια της αμερικανικής Scorpio Tankers αντί του ποσού των 735 εκ.δολαρίων

...  επανακτώντας με εντυπωσιακό τρόπο το 2014, τον τίτλο του ανθρώπου των μεγάλων deals στη ναυτιλία.

Ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος για μία ακόμη φορά, λίγο πριν από το τέλος του 2014, τάραξε τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλίας προσθέτοντας ένα ακόμη «big deal» στο ενεργητικό του, καθώς υπέγραψε συμφωνία-μαμούθ για λογαριασμό της General Maritime (Genmar), για την εξαγορά του στόλου της ναυτιλιακής εταιρείας «Navig8» σιγκαπουριανών συμφερόντων, που αποτελείται από 14 υπό ναυπήγηση μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC, συνολικής αξίας 1,4 δισ. δολαρίων. Το μεγάλου διαμετρήματος deal αναμένεται να επικυρωθεί από το ΔΣ της εταιρείας τις επόμενες ημέρες.

Το Oaktree Capital 
Η General Ma­ri­time, που πριν από τρία χρόνια εισήλθε σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές και εξήλθε έναν χρόνο αργότερα με νέο μεγαλομέτοχο το private equity fund Oaktree Capital (το οποίο και έβαλε περισσότερα από 370 εκατομμύρια δολάρια στη ναυτιλιακή εταιρεία Genmar), αναδεικνύεται σε έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές τάνκερ του πλανήτη.

Ο Ελληνοαμερικανός βρήκε «σωσίβιο» στο γνωστό αμερικανικό fund (βελανιδιά) προκειμένου να ανασάνει η εταιρεία του η οποία για διάστημα ενός χρόνου βρέθηκε στη δίνη του κυκλώνα της οικονομικής κρίσης και να καταφέρει τελικά να ξεφύγει οριστικά από τον κίνδυνο της κατάρρευσης και της υπαγωγής της στο Κεφάλαιο 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα.

Πέρα από τις εντυπωσιακές συμφωνίες, το 2014 το όνομα του Ελληνο-αμερικανού εφοπλιστή εμφανίστηκε ξανά στη «Lloyd's List» με τους 100 πιο ισχυρούς παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας
Πέρα από τις εντυπωσιακές συμφωνίες, το 2014 το όνομα του Ελληνο-αμερικανού εφοπλιστή εμφανίστηκε ξανά στη «Lloyd's List» με τους 100 πιο ισχυρούς παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας

Το 2014 αποδείχθηκε, αν μη τι άλλο, η χρονιά του Πήτερ Γεωργιόπουλου, αφού το deal με την εξαγορά των 14 τάνκερ από την «Navig8» δεν ήταν για εκείνον το πρώτο του έτους.

Η απογοήτευση του Πήτερ Γεωργιόπουλου από την απώλεια των 15 τάνκερ της Maersk τον Ιανουάριο του 2014, με τον Πήτερ Λιβανό να του παίρνει τον προς πώληση στόλο του δανέζικου κολοσσού μέσα από τα χέρια, δεν κράτησε πολύ, αφού λίγο αργότερα, τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου, ο Πήτερ G, όπως συνηθίζεται να αποκαλούν τον γαλαντόμο εφοπλιστή, τράβηξε πάνω του τα βλέμματα αποκτώντας τα επτά υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια της αμερικανικής Scorpio Tankers, αντί του ποσού των 735 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το νέο μεγάλο διαμετρήματος deal λίγο πριν από το τέλος του 2014 με την υπογραφή και πάλι του Πήτερ Γεωργιόπουλου, ανεβάζει το «κοντέρ» των επενδύσεων τη χρονιά που πέρασε στο αστρονομικό ποσό των 2,2 περίπου δισεκατομμυρίων δολαρίων. Με τις συνολικές επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στον παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας για αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων να ανέρ­χονται για το 2014 σε 13 δισ. ευρώ περίπου, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι ο Πήτερ Γεωργιόπουλος είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής με τα δύο εντυπωσιακά deals. Πέραν των ηχηρών deal, τη χρονιά που πέρασε το όνομα του Πήτερ G επανεμφανίστηκε και στην ετήσια λίστα με τους 100 πιο ισχυρούς παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας μαζί με άλλους 13 Ελληνες πλοιοκτήτες την οποία επιμελείται η ηλεκτρονική ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd's List». Μάλιστα, ο Πήτερ Γεωργιόπουλος βρέ­θηκε στην 83η θέση.

Η τελευταία φορά που ο Ελληνοαμερικανός εφοπλιστής είχε πρωταγωνιστήσει σε μεγάλο deal, προτού το όνομά του συνδεθεί με τον πτωχευτικό κώδικα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, ήταν τον Μάιο του 2010, όπου η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακή εταιρεία General Maritime αγόρασε από τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο 5 μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC και 2 υπό ναυπήγηση -στην κορεάτικη γιάρδα της Hyundai- suezmax έναντι τιμήματος ύψους 620 εκατ. δολαρίων, εκδίδοντας τότε νέες μετοχές. Η συμφωνία μάλιστα αυτή έμελλε να παρασύρει σε τροχιά πτώχευσης την εταιρεία Genmar, καθώς δημιούργησε σοβαρά προβλήματα ρευστότητα στον Ελληνοαμερικανό εφοπλιστή.

Οι δύσκολες ώρες 
Ο Γεωργιόπουλος έπρεπε να πληρώσει μεγάλο τίμημα για τη συμφωνία, ωστόσο η αγορά άρχισε να αποδυναμώνεται και η εταιρεία βρέθηκε να αναζητά εναγωνίως κεφάλαια για να καλύψει τις υποχρεώσεις της. Η πιστοληπτική ικανότητα της Genmar υποβαθμίστηκε, η τιμή της μετοχής άρχισε να κατρακυλά και όλα αυτά σε συνδυασμό με τα προβλήματα στην παγκόσμια οικονομία, την πτώση της αξίας των πλοίων, αλλά και τα χαμηλά ναύλα είχαν ως αποτέλεσμα να βρεθεί η Genmar ένα βήμα πριν από το χείλος του γκρεμού.

Αν και η αρχή του κακού ήταν η εξαγορά του στόλου από την Metrostar του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, αυτή δεν ήταν η πρώτη συμφωνία που έιχαν κλείσει οι δύο άνδρες.

Ο Πήτερ G είχε τραβήξει πάνω του τα βλέμματα της παγκόσμιας ναυτιλίας όταν το 2003 εξαγόρασε18 πλοία aframax από τον ναυτιλιακό όμιλο Metrostar έναντι 550 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, η ιστορία επαναλήφθηκε όταν ο Πήτερ Γεωργιόπουλος αγόρασε από την εταιρεία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου εννέα φορτηγά πλοία capesize, εκ των οποίων τα δύο ήταν ήδη στο νερό, ενώ τα άλλα επτά υπό κατασκευή, έναντι 1,1 δισ. δολαρίων.

πηγή: ethnos.gr

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 152


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.