"Η ακτοπλοΐα είναι το εύκολο θύμα"

Δημοσίευση: 12.02.2011, 12:47
Τελευταία Ενημέρωση: 14.02.2011, 00:33

Με αφορμή την επικείμενη αύξηση από την 1η Απριλίου κατά 8% στο ναύλο της οικονομικής θέσης που ανακοίνωσε ο Όμιλος Attica, αλλά και τη διακοπή του ενός δρομολογίου του Σαββάτου, αρχής γενομένης από σήμερα12 Φεβρουαρίου και μέχρι τέλος Μαρτίου, εκτός του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, η Naxos News ζήτησε και πήρε συνέντευξη από τον εμπορικό διευθυντή της Blue Star Ferries, Διονύση Θεοδωράτο. Το στέλεχος της BSF, αντικρούει όσους αναφέρονται σε ακτοπλοϊκό μονοπωλιακό καθεστώς στις Κυκλάδες, επισημαίνοντας, ότι ασχέτως με τον αριθμό πλοίων άλλων σινιάλων που μπαίνουν παράλληλα στις γραμμές, η συνέπεια και η ποιότητα των υπηρεσιών της BSF, όχι μόνο δεν έχει ποτέ υποβαθμιστεί, αλλά αναβαθμίζεται και το καλοκαίρι θα μπει το νεότευκτο Delos, που θα μειώσει κατά μια ώρα την άφιξη στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ θα μεταφέρει 2.200 επιβάτες.

Ο Εμπορικός Διευθυντής της Blue Star Ferries, απαντά στα ερωτήματα της Naxos News 

Λόγω της μεγάλης έκτασης της συνέντευξης θεωρήσαμε ότι είναι πιο λειτουργικό για τον αναγνώστη να την παρουσιάσουμε σε θεματικές παραγράφους και να παραλείψουμε τα ερωτήματα που έτσι κι αλλιώς εννούνται από τις απαντήσεις που δίνει ο κ. Διονύσης Θεοδωράτος. Παράλληλα, δίνουμε σε τίτλους τα σημαντικότερα στοιχεία της κάθε ενότητας.


"Η Blue Star δεσμεύεται, αν μειωθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων, να μειώσει αντίστοιχα τις τιμές"
 Δ. Θ.:  "Η εταιρεία έκανε μια ανακοίνωση, ότι προχωράει σε αύξηση από 1 Απριλίου σε ποσοστό 8% στην Οικονομική θέση και όχι για τις καμπίνες και τη μεταφορά Ι.Χ. Οι ναύλοι είναι σταθεροί από το 2008, ενώ  υπάρχει μια τεράστια αύξηση του πετρελαίου. Παράλληλα, όμως, η εταιρεία δεσμεύεται, πως μόλις μειωθεί οποιαδήποτε κράτηση υπέρ τρίτων να μειώσει αντίστοιχα το ναύλο".

"Κακώς δεν μειώθηκε ο ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα, όπως στα ξενοδοχεία"
Δ. Θ.: "Αυτό που φωνάζουμε ως εταιρεία, είναι, ότι η κυβέρνησησ πήρε μια απόφαση και μείωσε το συντελεστή του ΦΠΑ για τα ξενοδοχεία στο 6%. Κακώς σ’ αυτήν την τροπολογία δεν συμπεριέλαβε και την ακτοπλοΐα. Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα ΦΠΑ που είναι της τάξης του 23% για τα Ι.Χ. και τα φορτηγά και 13% για τους επιβάτες. Πρέπει να δοθεί μια λύση. Τα καύσιμα είναι σε δυσθεώρητα ύψη. Πρέπει να βοηθήσουμε όλοι τα νησιά να ανασάνουν".

"Δεν υπάρχει διαφοροποίηση του ναύλου από το Φεβρουάριο του 2010 στο Φεβρουάριο του 2011"
Δ.Θ.: "Και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν σοβαρά προβλήματα. Οι περισσότερες κρατήσεις υπέρ τρίτων, που επιβαρύνουν τα εισιτήρια για μεν τα Ι.Χ. με 40% και για τους επιβάτες κοντά στο 33%, είναι μη ανταποδοτικές. Και φωνάζουμε να μειωθούν αυτές οι κρατήσεις και να μειωθεί ισόποσα το εισιτήριο. Η κατά  26% αύξηση που αναφερόταν σε δημοσίευμά σας (πρόκειται για την ανακοίνωση των Πολιτών Κόντρα στον Καιρό, που δημοσίευσε η Naxos News με τίτλο "Να αντιδράσουμε στις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων" και στην οποία αναφερόταν, ότι στα Δωδεκάνησα θα αγγίξει η αύξηση του ομίλου Attica το 26%), δεν υπήρξε ποτέ. Αυτό που υπήρξε ήταν, ότι το καλοκαίρι στην προσπάθειά μας να συγκρατήσουμε λίγο την πτώση, γιατί υπήρξε πτώση, κάναμε κάποιες ειδικές προσφορές. Όπως έχουμε κατά 20% φθηνότερο το εισιτήριο το καλοκαίρι για το Ithaki και το Διαγόρα για Πάρο και Νάξο, κάναμε κάποιες προσφορές για τα Ι.Χ. με προορισμό τη Σαντορίνη και κάποιες προσφορές για τα Ι.Χ. για τα Δωδεκάνησα. Αυτές τις προσφορές σταματήσαμε και ξαναγύρισε ο ναύλος στα περσινά επίπεδα. Ούτε θα υπάρχει διαφορά του ναύλου στα Ι.Χ. τον Απρίλιο του 2011 σε σχέση με τον Απρίλιο του 2010. Η μόνη διαφορά που προκύπτει είναι η διαφορά του συντελεστή του ΦΠΑ, τίποτα άλλο. Θα είναι ακριβότερα τα εισιτήρια για τα Ι.Χ. κατά 1 έως 2 ευρώ λόγω ΦΠΑ.( Ο κ. Θεοδωράτος δεν διαφωνεί με την επισήμανση μας, ότι πάλι ο πολύς κόσμος που χρησιμοποιεί την οικονομική θέση θα πληρώσει την αύξηση). Είναι το μοναδικό μέσο μεταφοράς το πλοίο που ο επιβάτης δεν πληρώνει φόρους για την κάλυψη των ζημιών. Φανταστείτε πόσα έχουν πληρωθεί για την ΕΑΣ ή τον ΟΣΕ. Αν έδινε το έλλειμα του ΟΣΕ το κράτος στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, εμείς θα κάναμε τα δρομολόγια, δωρεάν".

"Η εταιρεία μας έχει δείξει συνέπεια και ποιότητα, που συνεχώς αναβαθμίζουμε"
Δ. Θ.: "Η δική μας εταιρεία, έχει δείξει στα νησιά μια συνέπεια και μια ποιότητα που συνεχώς αναβαθμίζεται. Επενδύουμε συνεχώς σ’ αυτές τις γραμμές. Επενδύουμε, φέρνοντας το καλοκαίρι ένα ολοκαίνουργιο πλοίο, το Blue Star Delos, που είναι πολύ μεγαλύτερο από το Paros και το Naxos. Το Delos αυξάνει τον αριθμό επιβατών στους 2.200 από 1.440 που μεταφέρονται με το καθένα από τα πλοία Paros και Naxos. Οι επιπλέον επιβάτες, είναι όλοι επιβάτες οικονομικής θέσης. Κάνουμε το δρομολόγιο ακόμα πιο γρήγορο. Η άφιξη στον Πειραιά το καλοκαίρι, αντί για 12 η ώρα το βράδυ που είναι με τα Blue Star Naxos kai Paros, με το Delos θα είναι στις 11, παρ’ όλο που θα προσεγγίζει καθημερινά σε ένα επιπλέον νησί, την Ίο. Η ταχύτητά του είναι 25,5 κόμβοι/ώρα".

"Κόβουμε το ένα δρομολόγιο του Σαββάτου σε χαμηλή περίοδο για να συγκρατήσουμε λίγο τα κόστη"
Δ. Θ.: "Κόβουμε ένα δρομολόγιο το Σάββατο από κάθε γραμμή που έχουμε σε χαμηλή περίοδο, ξεκινώντας από τις 12 Φεβρουαρίου μέχρι τέλος Μαρτίου, εκτός του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας. Αυτό γίνεται σε μια προσπάθεια να συγκρατήσουμε λιγάκι τα κόστη ώστε να μη ρίξουμε την ποιότητα των υπηρεσιών (ταχύτητα κ.λπ.).  Η γραμμή δεν μένει χωρίς πλοίο. Θα εξυπηρετείται με το πρωινό πλοίο κανονικά. Ελπίζουμε οι τιμές του πετρελαίου να κρατηθούν εκεί που είναι".

"Η ακτοπλοΐα είναι το εύκολο θύμα. Το ακτοπλοϊκό εισιτήριο, είναι ένας εισπρακτικός μηχανισμός"
Δ. Θ.: "Πρέπει όλοι μαζί να ασχοληθούμε με την ακτοπλοΐα περισσότερο. Η ακτοπλοΐα, είναι το εύκολο θύμα. Ουδείς από τους εκάστοτε κυβερνώντες ασχολείται με την ακτοπλοΐα.Είναι ένας εισπρακτικός μηχανισμός το ακτοπλοϊκό εισιτήριο, που δεν έχει κανένα λόγο να είναι. Δεν μπορεί να πληρώνει ο επιβάτης 6% κρατήσεις για το ΝΑΤ για την ασφάλειά του υποτίθεται, αν συμβεί κάτι να καλυφθεί από το ΝΑΤ, αφού για να πάρουν δρομολόγια τα πλοία πρέπει να έχουν ασφαλιστήρια συμβόλαια που καλύπτουν την οποιαδήποτε αβαρεία συμβεί, για αποζημίωση των επιβατών.  Κι όχι μόνο δεν καταργούνται αυτές οι επιβαρύνσεις, αλλά έχει αυξηθεί και το ΦΠΑ στο 13% και 23%. Η αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των φορτηγών, επιβαρύνουν το κόστος των προϊόντων στα νησιά. Το εισιτήριο, ναι, είναι ακριβό. Έχει 30% κρατήσεις. Να μειωθούν. Θεωρώ, ότι εξακολουθούν να ισχύουν κάποιες από τις κρατήσεις, όπως για τα αχθοφορικά που κανείς σχεδόν δεν ζητεί τέτοια υπηρεσία, γιατί υπάρχει ο φόβος του πολιτικού κόστους. Για τα υπόλοιπα, θεωρώ, ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση. Γιατί το ακτοπλοϊκό εισιτήριο είναι ένας εισπρακτικός μηχανισμός από τον οποίο δεν διαφεύγει έσοδο. Και για τις επιδοτούμενες γραμμές, υπάρχει 3% επιβάρυνση επί του ναύλου. Δεν πρέπει το κράτος να επενδύει για τη συγκοινωνία των νησιών, όπως κάνει με τους δρόμους;"

"Αν σκεφτόμαστε μονοπωλιακά δεν θα είχαμε ούτε συνέπεια, ούτε ποιότητα στις υπηρεσίες μας τόσα χρόνια"
Δ. Θ.: "Από το 2000 που ξεκινήσαμε στις Κυκλάδες και από το 2002 με τα δυο πλοία μας Paros και Naxos με καθημερινά δρομολόγια, ασχέτως πόσα πλοία άλλων σινιάλων δραστηριοποιούνται, έχουμε την ίδια σταθερή εμπορική πολιτική.
Πάντα ανακοινώνουμε με ειλικρίνεια την εμπορική πολιτική μας, όπως και την άνοιξη του 2008, όταν ανακοινώσαμε αύξηση των ναύλων κατά 6% κι έγινε μεγάλος θόρυβος για πιθανή περαιτέρω αύξηση... 

...Τότε, το Μάϊο του 2008, ανακοινώσαμε, ότι δεν πρόκειται να αυξηθεί άλλο το εισιτήριο και δεν αυξήθηκε μέχρι και σήμερα. Από τότε, τώρα, την 1η Απριλίου 2011, θα κάνουμε αύξηση κατά 8% και η οικονομική θέση από 31 ευρώ θα πάει στα 33,5 ευρώ. Παράλληλα, δεν έχουμε χάσει ούτε ένα δρομολόγιο, ενώ μετά από τη λήξη ενός απαγορευτικού, ότι ώρα κι αν είναι, τα πλοία μας φεύγουν αμέσως. Αν σκεφτόμαστε μονοπωλιακά θα ακυρώναμε το δρομολόγιο για την επομένη, αφού τους ίδιους επιβάτες θα είχαμε. Έτσι κάνουν τα μονοπώλια;

...Δεν έχει αλλάξει ούτε η πιστωτική μας πολιτική προς τις μεταφορικές εταιρείες των Κυκλάδων με τις οποίες έχουμε κάνει σύμβαση, ότι θα μεταφέρουμε τα φορτηγά που δηλώνουν με την ίδια τιμή χειμώνα καλοκαίρι από το 2009 -και πολλές εταιρείες έχουν υπογράψει για  τρία και τέσσερα χρόνια- και όσο η τιμή του πετρελαίου κινείται κάτω από το 250 ευρώ/τόνο θα μειώνεται η τιμή του ναύλου για τα φορτηγά. Αν πάει πάνω από 550 ευρώ/τόνο, που είναι στη σφαίρα της φαντασίας -τώρα είναι στα 430 ευρώ/τόνο- τότε θα αυξάνεται ο ναύλος. Άρα ο επιχειρηματίας (για τη  μεταφορά προίόντων) και ο μεταφορέας, ξέρουν ότι για τρία χρόνια δεν θα διαφοροποιηθεί αντίστοιχα για τον καθένα το κόστος. Σε ποια μονοπώλια υπάρχουν αυτά; Από την άλλη, θωρακίζουμε τη γραμμή που έχουμε. Επενδύουμε σ’ αυτήν. Αν είχαμε βγάλει ένα από τα πλοία που έχουμε και είχαμε βάλει ένα πιο αργό, πιο οικονομικό, να είστε σίγουρη ότι κάποιο άλλο πλοίο θα ερχόταν...

...Προβάλλουμε τα νησιά. Αν δεν αναπτυχθούν τα νησιά, δεν αναπτύσσεται η εταιρεία μας. Αν ο Ναξιώτης, ο Παριανός, ο Σαντορινιός δουλέψουν καλά, θα κάνουν περισσότερα ταξίδια και κάποιους θα μεταφέρουμε κι εμείς.
Η διαφημιστική πολιτική μας, προβάλλει τα νησιά. Την Πάρο, τη Νάξο, τη Σαντορίνη, τις Μικρές Κυκλάδες, τις Κυκλάδες γενικότερα και λέμε ότι μπορούν να ταξιδέψουν στα νησιά με τη Blue Star Ferries.
Γι αυτήν την πολιτική βραβευτήκαμε την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου. Για την ποιότητα, την πιστότητα και τη διαφημιστική στρατηγική που έχουμε για τα νησιά που εξυπηρετούμε.


Ο κάτοικος της Ηρακλειάς ξέρει από το Νοέμβριο τα δρομολόγια της Blue Star Ferries για τα επόμενα τρία χρόνια. Ότι θα φεύγει στις 5:30 μ.μ. από τον Πιραιά και θα φτάνει στο νησί του τα μεσάνυχτα, τρεις φορές την εβδομάδα και δεν ξέρει κάτι αντίστοιχο ο κάτοικος του Μονακό, γιατί δεν γνωρίζει έγκαιρα τα δρομολόγια της Air France από το Παρίσι στη Νίκαια



Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 135


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.