Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός
Δημοσίευση: 23.08.2012, 03:08
Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.
Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:
Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.
Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.
Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».
Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.
Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":
Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.
Σημειωτέον, ότι σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".
Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.
Δείτε επίσης
Κατηγορίες
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Ελλάδα
- Δ.Τσιόδρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ φούσκωσε στα χρόνια της κρίσης, ξεφούσκωσε όταν η κρίση έγινε παρελθόν
- ECONOMIST: Στ. Κασσελάκης: «Είμαι στο πλευρό των αδυνάτων που με αγκάλιασαν και με ώθησαν»
- Κυρ. Μητσοτάκης σε Μαχμούντ Αμπάς: Μόνο πολιτική λύση μπορεί να εγγυηθεί την ειρήνη
- Ως ύποπτοι καλούνται 11 βουλευτές των «Σπαρτιατών» για εξαπάτηση των εκλογέων στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές
- Κυρ. Μητσοτάκης: Μπορούμε να κάνουμε την Ελλάδα τον καλύτερο προορισμό στον κόσμο
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Οικονομία
- ECONOMIST: Στ. Κασσελάκης: «Είμαι στο πλευρό των αδυνάτων που με αγκάλιασαν και με ώθησαν»
- Παγκόσμια Τράπεζα: Οι γεωπολιτικές εντάσεις δημιουργούν «σοβαρό» κίνδυνο για την παγκόσμια οικονομία
- Επιδεινώθηκε η επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρωζώνη
- Μέτρα στήριξης στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και τον Νοέμβριο
- UniCredit: Ποια είναι η τράπεζα που επενδύει στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα μετά 17 χρόνια
- Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια. - Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
- Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
- Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
- Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
- Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
- Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
- Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.