Η κρίση άλλαξε την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων
Δημοσίευση: 04.07.2012, 02:27
"Όταν συρρικνώνονται τα εισοδήματα αλλάζουν και τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς μας ως καταναλωτές", δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), Γιώργος Λεχουρίτης, αναφέροντας μία σειρά από παραδείγματα που αποδεικνύουν αυτή τη στροφή σε σχέση με το πολύ πρόσφατο παρελθόν.
"Η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες σε σκουπίδια σε τρόφιμα. Σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει και οι ποσότητες των τροφίμων ή του μαγειρεμένου φαγητού που καταλήγουν στα σκουπίδια έχουν μειωθεί σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό.
Αυτό δείχνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής πλέον δεν αγοράζει όπως στο παρελθόν, για παράδειγμα πέντε κιλά ντομάτες ή δύο κιλά κολοκυθάκια. Αγοράζει συγκεκριμένα πράγματα ώστε να μην έχει απώλειες επειδή τα τρόφιμα λήγουν ή σαπίζουν.
Εκπτώσεις και στην ποιότητα
"Επειδή το κρέας και τα ψάρια πωλούνται σε υψηλές τιμές, ο καταναλωτής έπρεπε να επιλέξει χαμηλότερης αξίας προϊόντα, όπως είναι το κοτόπουλο και τα ζυμαρικά, που μπορεί και αυτά να είναι ακριβά, αλλά σε σύγκριση με τα άλλα προϊόντα είναι φτηνότερα. Επίσης, αντί να αγοράσει φέτα με 8,5 ευρώ θα προτιμήσει ένα λευκό τυρί με 4 ευρώ το κιλό", επισημαίνει.
Οι γυναίκες αποφασίζουν
Η πλειοψηφία των γυναικών που έλαβαν μέρος στην έρευνα, σε ποσοστό 66%, απαντά πως είναι αυτές που αποφασίζουν για την κάλυψη των καταναλωτικών δαπανών του νοικοκυριού, ενώ ο σύζυγος καθορίζει μόνον το γενικό πλαίσιο της κατανάλωσης εντός της οικογένειας.
Σχεδόν οι μισές βλέπουν την αποτελεσματικότερη κάλυψη των οικογενειακών καταναλωτικών αναγκών σε περίοδο κρίσης ως μία νέα ευθύνη στην οποία χρειάζεται να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο.
Οι απαντήσεις των γυναικών στη συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνουν τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά που διαπιστώνονται από το Ινστιτούτο Καταναλωτών, καθώς το 89% μειώνει τις καταναλωτικές του δαπάνες σε επίπεδο νοικοκυριού, το 83% αναζητούν καλύτερες τιμές και προσφορές, για παράδειγμα κάνοντας σύγκριση των τιμών, αναζητώντας εκπτωτικά κουπόνια, προτιμώντας τις τοπικές αγορές και όχι τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά έχουν και τη θετική τους πλευρά, αφού ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτώμενων, πάνω από το 50%, φροντίζει να μην πετά τρόφιμα και μαγειρεμένα φαγητά, αφιερώνει περισσότερο χρόνο πλέον στην οικογένεια και εντός σπιτιού, ενώ αυτοσχεδιάζει στην κουζίνα με σκοπό την οικονομία.
Παράλληλα, οι τρεις πρώτες αξίες σε σχέση με το νοικοκυριό για τις ερωτώμενες γυναίκες διαμορφώνονται ως εξής: Η αποταμίευση (44%), το Value for Money (41%) και η οικογενειακή ηρεμία (38%).
Πηγή: news247.gr
Δείτε επίσης
Κατηγορίες
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Ελλάδα
- Δ.Τσιόδρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ φούσκωσε στα χρόνια της κρίσης, ξεφούσκωσε όταν η κρίση έγινε παρελθόν
- ECONOMIST: Στ. Κασσελάκης: «Είμαι στο πλευρό των αδυνάτων που με αγκάλιασαν και με ώθησαν»
- Κυρ. Μητσοτάκης σε Μαχμούντ Αμπάς: Μόνο πολιτική λύση μπορεί να εγγυηθεί την ειρήνη
- Ως ύποπτοι καλούνται 11 βουλευτές των «Σπαρτιατών» για εξαπάτηση των εκλογέων στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές
- Κυρ. Μητσοτάκης: Μπορούμε να κάνουμε την Ελλάδα τον καλύτερο προορισμό στον κόσμο
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Οικονομία
- ECONOMIST: Στ. Κασσελάκης: «Είμαι στο πλευρό των αδυνάτων που με αγκάλιασαν και με ώθησαν»
- Παγκόσμια Τράπεζα: Οι γεωπολιτικές εντάσεις δημιουργούν «σοβαρό» κίνδυνο για την παγκόσμια οικονομία
- Επιδεινώθηκε η επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρωζώνη
- Μέτρα στήριξης στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και τον Νοέμβριο
- UniCredit: Ποια είναι η τράπεζα που επενδύει στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα μετά 17 χρόνια
- Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια. - Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
- Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
- Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
- Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
- Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
- Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
- Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.