«Θετική αλλά αποσπασματική» για τους ακτοπλόους η μη παρακράτηση για τις άγονες

Δημοσίευση: 30.04.2012, 20:27

Ως θετική αλλά «αποσπασματική» υποδέχονται οι ακτοπλόοι την απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης για μη παρακράτηση του 70% των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, επαναφέροντας το αίτημα για μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, επιδότηση μέρους της τιμής των ακτοπλοϊκών καυσίμων που συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα αλλά και ορισμένες αλλαγές του θεσμικού πλαισίου για τα εργασιακά ώστε ο κλάδος να ξεφύγει από τη δίνη στην οποία κινδυνεύει να πέσει.
(Φωτογραφία: Eurokinissi )

 Κύκλοι της ακτοπλοΐας χαρακτηρίζουν θετική, αλλά αποσπασματική, την κίνηση της υπουργού Ανάπτυξης Άννας Διαμαντοπούλου για πράξη νομοθετικού περιεχομένου για πιο γρήγορη και ελεγχόμενη απεμπλοκή των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές, ωστόσο τονίζουν ότι θα πρέπει από τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές, να υπάρξει άμεση πολιτική βούληση, για την αντιμετώπιση του συνόλου των προβλημάτων στην ακτοπλοΐα.

Σημειώνεται ότι η σχετική εισήγηση της υπουργού, που έγινε δεκτή από το Υπουργικό Συμβούλιο και την οποία θα εισηγηθεί για υπογραφή στον Πρόεδρο ο πρωθυπουργός, δίνει άμεσα το 70% της επιδότησης στις ναυτιλιακές εταιρείες για τις άγονες, ενώ το υπόλοιπο 30% θα παρακρατείται από την εφορία για τον ΦΠΑ, υπό την προϋπόθεση να καταβάλλονται άμεσα τα δεδουλευμένα των πληρωμάτων, αλλά και να εξοφλούνται οι υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών, όπως προμήθεια καυσίμων.

Σημειώνεται πως υπάρχουν ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξακολουθούν να οφείλουν μισθούς τεσσάρων και πέντε μηνών σε πληρώματα αλλά και χρήματα σε εταιρείες καυσίμων.

Τα πληρώματα των πλοίων θα έπρεπε να πληρώνονται έγκαιρα και κάθε τέλος του μήνα σύμφωνα με τη νομοθεσία, δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς και υπογράμμισε ότι τα λιμεναρχεία θα έπρεπε να κάνουν τακτικές επιθεωρήσεις και ελέγχους στα λογιστήρια των πλοίων, κάτι που, όπως υποστήριξε, δεν γίνεται τώρα, λόγω διάλυσης του υπουργείου Ναυτιλίας και διαχωρισμού του με το λιμενικό.

Οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους εκτιμούν ότι η πάνω από το 50% μείωση της επιβατικής κίνησης το Πάσχα, σε συνδυασμό με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, έχουν οδηγήσει πολλές εταιρείες στο «κόκκινο» και αναμένουν την κίνηση του καλοκαιριού για να καλύψουν τις αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις τους και να αντισταθμίσουν τις ζημιές από ασύμφορα δρομολόγια της χειμερινής περιόδου.

Πάντως, η επιδείνωση του κλάδου στην ακτοπλοΐα αντικατοπτρίζεται και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων στα ελληνικά λιμάνια το τρίτο τρίμηνο του 2011 σε σχέση με το 2010. 

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι επιβάτες που χρησιμοποίησαν την ακτοπλοΐα για να μετακινηθούν στο εσωτερικό της χώρας το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν 16.615.174, έναντι 17.296.088 το αντίστοιχο διάστημα του 2010, μειωμένοι κατά 3,9%. 

Ομοίως, τα τροχοφόρα που μετακινήθηκαν με πλοία το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν 4.325.631, έναντι 4.372.290 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010, δηλαδή σημείωσαν πτώση 1,1% σε σχέση με πέρυσι.

Πηγή: in.gr

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 98


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.