Τα 2 ευρώ το λίτρο αγγίζει η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης

Δημοσίευση: 22.03.2012, 14:25

Στα 2 ευρώ το λίτρο περίπου έχει εκτιναχθεί η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, καθώς η κούρσα των διεθνών τιμών του πετρελαίου και οι υψηλοί φόροι έχουν οδηγήσει στα ύψη τα καύσιμα.
(Φωτογραφία: Ευρωκίνηση )

  Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση πανελλαδική τιμή έχει σκαρφαλώσει στα 1,807 ευρώ το λίτρο, ενώ η μέγιστη διαμορφώνεται σε 1,997.

Στις αρχές του 2012 ήταν 1,652 και 1,879 ευρώ/λίτρο αντίστοιχα.

Στην Αθήνα, η μέση τιμή είναι 1,793 ευρώ το λίτρο, ωστόσο οι οδηγοί για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους αναγκάζονται να πληρώσουν έως και 1,955 ευρώ.

Στη Θεσσαλονίκη, οι αντίστοιχες τιμές είναι 1,782 και 1,859 αντίστοιχα. 

Επιμένει το υπουργείο Ανάπτυξης στο «πλαφόν»

Την ίδια ώρα, οι προτάσεις με τις οποίες θα μπορούσε να συγκρατηθεί εν μέρει το ράλι της βενζίνης οδηγούνται στις ελληνικές καλένδες, ελλείψει χρημάτων στα κρατικά ταμεία.

Ο γγ Εμπορίου Στ. Κομνηνός πρότεινε τη θέσπιση ενός αυτόματου μηχανισμού που θα βάζει πλαφόν στους φόρους σε περιόδους μεγάλης ανόδου των διεθνών τιμών των καυσίμων. Η πρόταση φέρεται να μην έχει γίνει αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών.

Σήμερα, Πέμπτη, ο κ. Κονμηνός επανήλθε, λέγοντας ο υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με το υπουργείο Οικονομικών και δικαιολόγησε τη παρέμβασή του, καθώς, όπως είπε, «τα καύσιμα είναι σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τα έσοδα της χώρας, το 15% της επιβάρυνσης της τελικής τιμής προέρχεται από τα logistics και τα μεταφορικά». 

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι στα οπωροκηπευτικά το κόστος από τα καύσιμα μπορεί να φθάσει ακόμη και το 5% της τελικής τιμής.

Ο κ. Κομνηνός υπογράμμισε ότι την τελευταία διετία έχει μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων κατά 20%, και το πετρέλαιο θέρμανσης ακόμη περισσότερο, ενώ πρόσθεσε ότι «το να ανεβάζεις τους φόρους, σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα στην ανταγωνιστικότητα της χώρας, επιβραδύνει την ανάπτυξή της και έχει σοβαρές επιπτώσεις στη ζήτηση των προϊόντων και στις τιμές».

Σήμερα, η τελική τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης περιλαμβάνει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, ο οποίος είναι σταθερός και τον ΦΠΑ 23%. 

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα όταν αυξάνεται η βάση, που περιλαμβάνει την τιμή διυλιστηρίου και τον ΕΦΚ, να αυξάνεται και το ποσοστιαίο κομμάτι του ΦΠΑ 23%.

Πρατηριούχοι: Καταργήστε τον ΦΠΑ στον ΕΦΚ


Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων τάσσεται υπέρ αυτής της πρότασης, αν και όπως επισημαίνει, η υλοποίησή της με τον τρόπο που προτείνεται περιορίζει τη μείωση της λιανικής τιμής σε δύο λεπτά το λίτρο. 

«Ποσό που είναι προφανώς αστείο μπροστά στη φορολογική καταιγίδα που έχει προηγηθεί στα καύσιμα αλλά και στις αυξήσεις των διεθνών τιμών που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα», σχολιάζει.

Η ΠΟΠΕΚ επαναλαμβάνει το πάγιο αίτημα της να καταργηθεί η «ελληνική πρωτοτυπία», όπως την χαρακτηρίζει, της επιβολής φόρου σε φόρο, δηλαδή να σταματήσει η επιβολή ΦΠΑ στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των καυσίμων. 

Αν γίνει αυτό, οι πρατηριούχοι εκτιμούν ότι το όφελος για τους οδηγούς στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα είναι κοντά στα 15 λεπτά το λίτρο.

Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, σήμερα η τιμή του αργού υποχώρησε κατά 1,28 δολάρια στα 105,99 δολάρια το βαρέλι και του Μπρεντ έως 1% στα 122,98 δολάρια.

Η τιμή του αργού έκλεισε την Τετάρτη στα 107,27 δολάρια, υψηλότερο επίπεδο από τις 19 Μαρτίου. Από την αρχή του έτους είναι υψηλότερα κατά 7% περίπου.

Πηγή: in.gr

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 94


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.