Γ. Πολυχρονάκος: Τα χειρότερα για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και για τον τουρισμό μας είναι μπροστά μας
Δημοσίευση: 12.06.2023, 19:15
Τελευταία Ενημέρωση: 12.06.2023, 19:54
Ο Γιάννης Πολυχρονάκος, αναλυτικά, επισημαίνει:
"Το υψηλό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις Κυκλάδες δεν είναι πρόσκαιρο φαινόμενο. Αντίθετα τα πολύ δύσκολα και για την ακτοπλοΐα και για τον τουρισμό στα νησιά μας είναι μπροστά μας.
Και εξηγούμαι: οι προτάσεις της Κομισιόν για την υιοθέτηση πράσινων πολιτικών για την ακτοπλοία , η περίφημη δέσμη’’ Fit for 55’’, θέτει ως στόχο την προώθηση της χρήσης οικολογικών καυσίμων από τα πλοία και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030.
Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά σημαίνει ότι αν δεν ανανεωθεί ο γερασμένος στόλος της ελληνικής ακτοπλοΐας με νέα και σύγχρονα πλοία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οικολογικό καύσιμα και να έχουν περιβαλλοντικό αποτύπωμα , τότε θα πρέπει οι εταιρείες να καταβάλλουν δικαιώματα εκπομπών άνθρακα.
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, αυτό θα σημάνει την αύξηση του κόστους λειτουργίας των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά 207 εκ.ευρώ το 2026. Η εξέλιξη αυτή οδηγεί σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων κατά περίπου 30% και μείωση της ακτοπλοϊκής κίνησης κατά 28% αφού υπολογίζεται ότι θα υπάρξει μείωση κατά 5,4 εκ.επιβάτες το 2026.
Παράπλευρη απώλεια θα είναι η μείωση των εσόδων για τις τουριστικές επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιοχές κατά 1 δις ευρώ το 2026, η μείωση του ΑΕΠ κατά 900 εκ.ευρώ και η απώλεια 29.000 θέσεων εργασιας στις νησιωτικές περιοχές αλλά και στην ηπειρωτική χώρα.
Όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα , δεν θέλουν να τα συζητάμε την προεκλογική περίοδο η Νέα Δημοκρατία και ο κ.Μητσοτάκης γιατί τους χαλάνε το αφήγημα της Ισχυρής Ελλάδας. Για το ΣΥΡΙΖΑ δεν το συζητάμε, είναι εγκλωβισμένος στις ιδεοληψίες του, δεν μπορεί ακόμα να αντιληφθεί πόσο σημαντική είναι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία για τα νησιά μας και την τοπική οικονομία.
Μέχρι το 2026 μένουν ακόμα τρία χρόνια και η Ελλάδα αλλά και η ελληνική ακτοπλοΐα είναι απροετοίμαστες.
Το 60% του στόλου της ακτοπλοΐας είναι ήδη εντός του ορίου ηλικίας των 30 ετών, ενώ το 2030 το 74% του στόλου θα είναι πάνω από 30 ετών.
Δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα σε εξέλιξη με κίνητρα για νέα και σύγχρονα πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
Όπως δεν υπάρχουν υποδομές στα λιμάνια των νησιών μας για τον εφοδιασμό πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα.
Το λογαριασμό θα τον πληρώσουν τα νησιά, ο τουρισμός και κυρίως οι νησιώτες."
Newsroom Cyclades Voice
Δείτε επίσης
Κατηγορίες
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Κυκλάδες
- ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κυκλάδων: Στη μνήμη της Κατερίνας Γιαραλή
- Μ. Καφούρος για ενίσχυση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης
- Φ. Φόρτωμας στη Βουλή: «Νευραλγικής σημασίας η συμβολή των αεροδρομίων στην ανάπτυξη των Κυκλάδων» (ΒΙΝΤΕΟ)
- Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις της Κατερίνας Μονογυιού
- Οι μισθοί δημάρχων, αντιδημάρχων, περιφερειαρχών, αντιπεριφερειαρχών
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Πολιτική
- Δ.Τσιόδρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ φούσκωσε στα χρόνια της κρίσης, ξεφούσκωσε όταν η κρίση έγινε παρελθόν
- Κυρ. Μητσοτάκης σε Μαχμούντ Αμπάς: Μόνο πολιτική λύση μπορεί να εγγυηθεί την ειρήνη
- Ν. Ανδρουλάκης στη Νάξο: Χρειαζόμαστε ένα ΕΣΥ όπως αρμόζει στην ιστορία και τις αξίες της παράταξης μας
- Μ. Καφούρος για ενίσχυση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης
- Ως ύποπτοι καλούνται 11 βουλευτές των «Σπαρτιατών» για εξαπάτηση των εκλογέων στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές
- Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια. - Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
- Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
- Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
- Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
- Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
- Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
- Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.