Καλύτερο το προλαμβάνειν

Δημοσίευση: 18.09.2010, 02:43

Μαθητές κατανοούν τις συνέπειες του καπνίσματος, με "εργαλεία" το Διαδίκτυο, τις διαφημίσεις και τα κόμικς! Λένε ότι "το προλαμβάνειν είναι καλύτερο του θεραπεύειν". Γι' αυτό και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο πλαίσιο ενός μεταπτυχιακού προγράμματος, δίδαξε, σε μαθητές της Λάρισας, όλα τα σχετικά με το κάπνισμα και τις συνέπειές του και τούς έκανε να κατανοήσουν τι πραγματικά σημαίνει να είσαι παθητικός καπνιστής.

  Μάλιστα, για να αποφύγουν την "παγίδα" μιας ίσως, βαρετής, για παιδιά αυτής της ηλικίας, διάλεξη, με πληθώρα δυσνόητων, επιστημονικών όρων, αξιοποίησαν σύγχρονα- και σίγουρα πιο ευχάριστα- "εργαλεία", όπως η πλοήγηση σε συγκεκριμένους διαδικτυακούς τόπους, η κριτική ανάλυση διαφημίσεων, κειμένων, ακόμη και κόμικ!

    "Τα παιδιά αρχικά και σε ποσοστό 95% πίστευαν ότι παθητικός καπνιστής είναι εκείνος που καπνίζει πολύ και είναι παθιασμένος με το τσιγάρο. Επίσης τα περισσότερα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, πριν από την παρέμβαση, συμφωνώντας με τα διεθνή ερευνητικά δεδομένα, θεωρούσαν ότι το κάπνισμα είναι έκφραση ανεξαρτησίας και μαγκιάς", λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπαιδευτικός, Κωνσταντίνα Χατζημίχου-Καλούση.

    Σύμφωνα με την ίδια, τα δεδομένα άλλαξαν θεαματικά, μετά την παρέμβαση, αφού, πλέον, οι μαθητές δηλώνουν ότι, οι καπνιστές "υποκύπτουν" στον καπνό, για λόγους κοινωνικής ένταξης και γοητείας.

    Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής έδειξαν- μεταξύ άλλων- πως ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός περιβάλλοντος μάθησης συνεργατικού, με τη χρήση ποικίλων ψηφιακών και έντυπων υλικών μπορούν αποτελεσματικά να συνεισφέρουν σε μια καλύτερη μάθηση όσον αφορά σε μαθητές/ριες του δημοτικού και στο αναπνευστικό σύστημα, το μηχανισμό της αναπνοής και τους κινδύνους και τις βλάβες, που προκαλούνται από το κάπνισμα, τόσο για τους καπνιστές τους ίδιους όσο και για τους παθητικούς καπνιστές. Στην ομάδα ελέγχου τέτοια θετικά αποτελέσματα μάθησης δεν παρατηρήθηκαν. 

    Η έρευνα διεξήχθη το χρονικό διάστημα Φεβρουάριος - Μάρτιος 2010, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος "Σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγή διδακτικού υλικού" του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εφαρμόστηκαν, σε πιλοτικό επίπεδο, τμηματικά και σε προαιρετικά προγράμματα διδακτικές παρεμβάσεις, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης, στη Στ' τάξη Δημοτικών Σχολείων της Λάρισας.

    Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 184


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.