Ανοιχτή επιστολή προς τους μαθητές που καταλαμβάνουν το σχολείο τους

Δημοσίευση: 12.03.2015, 13:25

Ανοιχτή επιστολή με το ερώτημα "Γιατί κατάληψη;", απευθύνει προς τους μαθητές που καταλαμβάνουν το σχολείο τους, η κ. Σοφία Κρητικού, Ελληνίδα, μητέρα, εκπαιδευτικός, αγωνίστρια για ένα καλύτερο σχολείο (όπως η ίδια υπογράφει)...

Προς τους μαθητές που καταλαμβάνουν το σχολείο τους

Κοινοποίηση στα ΜΜΕ της Νάξου
 
Γιατί κατάληψη;
 
Ιστορία 1η

Ο Ισμαήλ αν και ζει με την οικογένειά του σε ένα χωριό δίπλα σε πετρελαιοπαραγωγό περιοχή στο νότιο Ιράν, έχει να αντιμετωπίσει άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Ο πατέρας του έφυγε για το Κουβέιτ αφήνοντας χρέη. Ο Ισμαήλ πρέπει να βοηθήσει τη μητέρα του, προκειμένου να ορθοποδήσουν οικονομικά. Βρίσκει μικροδουλειές. Αφού έβαλε ένα πιάτο φαγητό στο τραπέζι, αγοράζει ένα τετράδιο κι ένα μολύβι. Πρέπει να πάει σχολείο…. (Το παραπάνω αποτελεί το θέμα της ταινίας «Τα παιδιά του πετρελαίου», η οποία στηρίζεται σε αληθινά γεγονότα).

Ιστορία 2η

Η Τζέην είναι μαθήτρια σ’ ένα Γυμνάσιο των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο δάσκαλός της στο μάθημα της ιστορίας κ. Σκότ Ακουλίνο, τους δίδαξε για τη γενοκτονία στο Σουδάν. Η Τζέην με το δάσκαλο της και τους συμμαθητές της άρχισαν μία καμπάνια αλληλεγγύης για τους συνομίληκους τους στο Σουδάν. Το 2012 μάζεψαν 30.000 δολάρια. ‘Πώς να τους βοηθήσουμε άραγε; Θα τους φτιάξουμε ένα σχολείο.  Έφτιαξαν το σχολείο και το περιέφραξαν για να μην μπορούν να πλησιάσουν τα άγρια θηρία.

Ιστορία 3η

Στη Συρία και στο Ιράκ δρουν σκοτεινές δυνάμεις. Καταστρέφουν τα μουσεία, μαστιγώνουν τον πολιτισμό με κάθε τρόπο, παίρνουν ομήρους τους μαθητές από τα σχολεία. Παρ’ όλα αυτά τα παιδιά στη Συρία και το Ιράκ πηγαίνουν σχολείο.
 
Στα δικά μας

Σήμερα ο ρόλος της Κοινωνίας των πολιτών αρμόζει να είναι ακόμη πιο ενδυναμωμένος. Για να γίνει κάποιος ενεργός πολίτης στην κοινωνία, εκτός από γνώση θα πρέπει να επιθυμεί και να έχει την ικανότητα να συμμετέχει σε δράσεις σχετικές με θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος, την υγεία, την πολιτιστική κληρονομιά, την επιστήμη, την ελευθερία έκφρασης κ.ά  Αυτές οι δεξιότητες που πρέπει να έχει κάποιος για να είναι ενεργός πολίτης διδάσκονται στο σχολείο και δομούνται μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον.

Δεν επιτελούσε το σχολείο πάντα ολοκληρωμένα αυτόν τον ρόλο. Έχουν γίνει αγώνες ώστε να αναπτυχθεί το σημερινό δημοκρατικό προφίλ του σχολείου. Παλιά συνωστίζονταν 40- 50  και παραπάνω μαθητές σε τεράστιες αίθουσες. Ο εκπαιδευτικός, μη μπορώντας κι αλλιώς, εστίαζε κυρίως στην γνωσιοκεντρική ανάπτυξη των μαθητών του. Η συζήτηση, οι ομαδικές δραστηριότητες, οι εκδηλώσεις δεν ήταν εύκολο να πραγματοποιηθούν και πολλές φορές απουσίαζαν ολοσχερώς από το σχολείο. Έχουμε κάνει πολλές πορείες και κινητοποιήσεις για να κερδίσουμε ένα καλύτερο σχολείο. 

Σήμερα οι μαθητές εκπροσωπούνται από τα συμβούλιά τους. Έχουν το δικαίωμα και τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν δράσεις και εκδηλώσεις. Μπορούν να οργανώσουν δραστηριότητες και κινητοποιήσεις. Με το πάτημα ενός κουμπιού μπορούν να γνωστοποιήσουν στους αρμόδιους τις ενστάσεις τους και  τους προβληματισμούς τους, μπορούν  να προκαλέσουν και να συμμετέχουν σε συζητήσεις που αφορούν τα προβλήματά τους. Σε παλιότερες εποχές που οι έφηβοι δεν είχαν όλες αυτές τις δυνατότητες κατέφευγαν - σαν έσχατο μέσο - στην κατάληψη. 

Άραγε σήμερα οι μαθητές του ΓΕΛ Νάξου, που για 3η εβδομάδα έχουν κλείσει το σχολείο (για 6η συνεχόμενη χρονιά την ίδια περίοδο) και οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου που πρόσφατα έκλεισαν το σχολείο τους εξάντλησαν όλους τους τρόπους αγώνα προτού καταφύγουν στην κατάληψη;  Πριν καταφύγουν στο κλείσιμο του σχολείου, που με τον τρόπο τους φαίνεται πόσο το απαξιώνουν, πόσες επιστολές έστειλαν στους αρμόδιους; Πόσα άρθρα έστειλαν στα ΜΜΕ του τόπου μας; Πόσες κινητοποιήσεις έκαναν; Πόσες φορές προκάλεσαν συζητήσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν; Πόσες φορές πραγματοποίησαν ειρηνικές, δημοκρατικές πορείες κατά τις οποίες δημοσίευσαν τα αιτήματά τους στην τοπική κοινωνία;

Πόσες συνεντεύξεις έδωσαν; Με πόσες σχολικές εφημερίδες εκφράστηκαν; Πόσες δημόσιες συζητήσεις της σχολικής κοινότητας προκάλεσαν; Πόσες αποχές διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν;  Οι αγώνες απαιτούν κόπο, δουλειά και θυσίες. Κανείς δε λέει ότι το σημερινό σχολείο δεν έχει προβλήματα, Όταν όμως έχεις μια πληγή στο δάκτυλό σου δεν το κόβεις. Δεν κλείνεις το σχολείο για να λύσεις τα προβλήματά του. 

Αγαπητοί μου μαθητές, γνωρίζετε άραγε τους κινδύνους που διατρέχετε; Πέρα από την απαξίωση του δημόσιου σχολείου που εντείνετε, τι έχετε να πείτε για το Bullying που αναμφισβήτητα συμβαίνει; Πώς αντιμετωπίζετε αυτό το πρόβλημα κατά την κατάληψη χωρίς επιβλέποντες ενήλικες; Τι έχετε να πείτε για τους επιτήδειους που επωφελούνται;

Ζητώ συγγνώμη από τους μαθητές μου, γιατί μάλλον δεν κατάφερα τα  3 χρόνια που δίδασκα μερικούς από αυτούς στο Γυμνάσιο να τους τονίσω, όσο θα έπρεπε, τα παραπάνω. Τους παρακαλώ να λήξουν την κατάληψη.
 
Με Αγάπη και Εκτίμηση
 
Σοφία Κρητικού, Ελληνίδα, μητέρα, εκπαιδευτικός, αγωνίστρια για ένα καλύτερο σχολείο

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Σχόλια Αναγνωστών:

Ο αναγνώστης: poppins έγραψε: 19/03/2015
Προφανως η κ. Κρητικου δεν εχει συνταξει κειμενο που απευθυνεται μοναχα σε μαθητες. Προκειται για μια ξυλινη γλωσσα και ιδιαιτερα εριστικο υφος μεσα στην ταπεινοφροσυνη του. Ειναι δυνατον να αποτρεπει τις καταληψεις με παραδειγματα των χωρων του Τριτου κοσμου; ειναι δυνατον να χρησιμοποιει την επωδυνη καθημερινοτητα του ισμαηλ και του καθε ισμαηλ γ να προτρεψει τα παιδια να δειξουν συνεση (κοινως συμβιβασμο) και αφετερου να περιμενει μια ευγενικη μορφη αγωνα; Ερωτηση πρωτη: να συγκρινουμε το εκπαιδευτικο συστημα με εκεινο της σουηδιας και οχι της ανατολης; Ερωτηση δευτερη: αν τα παιδια ειχαν το καταληλλο εκπαιδευτικο πλαισιο θα γνωριζαν και τους πιο 'γλυκους' τροπους να αγωνιστουν. Δν προκειται για απαξιωση του σχολειου οχι. Προκειται για μεθοδους μη political correct. Και αντι να σηκωνετε σαν μεντορες τα δαχτυλα στα παιδια, καλα θα κανετε να τα ακουσετε σκυμμεν-η/οι πανω απτο κεφαλι τους και οχι απεναντι τους σαν εχθροι τους. Το 2015 οι δασκαλοι θα πρεπε να ναι συνοδοιποροι με τα παιδια και οχι αυταρεσκοι μεντορες!

Ο αναγνώστης: μαθητρια 1ου γυμνασιου έγραψε: 13/03/2015
Κ. Κρητικού θα σας άρεσε να είστε σε μια αίθουσα στην οποία μπαίνουν νερά όποτε βρέχει???Και αν τυχόν ακουμπήσετε σε μια μπρίζα να φοβάστε μη πάθετε ηλεκτροπληξία από τα νερά της βροχης?Εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει...Κι εμείς προσπαθήσαμε να έρθουμε σε επαφή με τους αρμόδιους για τα έργα έτσι ώστε να επισκευαστούν κάποια πράγματα στο σχολείο μας....Αλλά...δεν έγινε τίποτε..΄Ετσι,επόμενο βήμα ήταν η κατάληψη...για να αγωνιστούμε για ένα ανθρώπινο σχολειό.

Ο αναγνώστης: ΚΟΙΝΟΣ ΔΗΜΟΤΗΣ έγραψε: 13/03/2015
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΤΑ ΚΑΚΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΦΟΡΤΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΥΤΕ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΥΤΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ Η ΜΙΚΡΟΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ.ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΟΛΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ.ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ.ΟΠΟΙΟΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΤΙΜΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.

Ο αναγνώστης: αναξιος έγραψε: 13/03/2015
μηπως μπορει να μας απαντησει η κα.σοφια,μητέρα,εκπαιδευτικος,αγωνιστρια: 1. γιατί κάνει αυτή την παρέμβαση τώρα και δεν την έχει κάνει 6 χρονια πριν;μήπως για να φανεί αρεστή σε κάποιους; 2. γιατί δεν μας αναφέρει κάτι για τη μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι απαξιώνουν τη διδασκαλία εντός των σχολικών αιθουσών προκειμένου τις απογευματινές ώρες να παρέχουν ιδιαίτερα μαθημάτα στους ίδιους μαθητές με συνέπεια την οικονομική αιμορραγία των γονέων; 3. πως ζητά από ανήλικους να συμπεριφέρονται όπως οι ενήλικες;τί παραδείγματα έχουν από τους ενήλικες; ποιά είναι τα προτυπά που τους δίδαξαν να έχουν οι εκπαιδευτικοί; 4. γιατί δεν μας αναφέρει για συναδελφους της οι οποίοι, κατά καιρούς, εκματελλευόνταν "καταστάσεις" για "ιδίο όφελος";

Ο αναγνώστης: πορτορικάνος, μπατζανάκης, εποχιακά άνεργος, αγων έγραψε: 13/03/2015
Η κυρία αγωνίστρια κρητικού, κουβέντα για το ψητό.Οταν οι ενδιαφερόμενοι έχουν αναγκαστεί να πάνε δυό φορές στο δήμο για να ζητήσουν αυτά που έπρεπε, ήδη, να έχει κάνει και συναντάνε ντουβάρια, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ζητάει απ'τους μαθητές να <πατήσουν κουμπιά> για ν'αλλάξουν τα πράγματα.Ας μας πει η κ. μητέρα, τι έχει κάνει η ίδια πρώτα, για τους κρεμάμενους σοβάδες και μετά να εγκαλέσει τους μαθητές για λανθασμένα μέσα αγώνα.Αν οι <οι δεξιότητες που πρέπει να έχει κάποιος για να είναι ενεργός πολίτης, που διδάσκονται στο σχολείο και δομούνται μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον> είναι η απάθεια και η υποτακτική ανοχή, στην επικίνδυνη αδιαφορία των υπεύθυνων αρχών, καλύτερα να τους λείπει το βύσσινο!

Ο αναγνώστης: ΓΟΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΛΥΚΕΙΟ έγραψε: 12/03/2015
ΤΙ ΘΕΤΈ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΊΤΕ ΟΤΙ ΦΤΕΝΈ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ ΜΑ? ΟΧΙ ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ..... ΚΑΙ Η ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΕΥΘΥΝΗΣ

Ο αναγνώστης: ΜΑΡΙΑ, ΑΝΕΡΓΗ έγραψε: 12/03/2015
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΓΟΝΙΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ: ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ. ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΗΣ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΝΕ ΟΙ "ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ" ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΟΤΙ ΚΟΙΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕ ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ, ΑΦΟΥ ΒΟΛΕΥΤΗΚΑΝ ΑΥΤΟΙ.

Ο αναγνώστης: ΓΟΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ έγραψε: 12/03/2015
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΟΝΙΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ: ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΚΟ ΠΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΈΟΥΣ ΜΑΣ; ΜΗΠΩΣ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ ΛΙΓΟ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ;

Ο αναγνώστης: ΓΟΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ έγραψε: 12/03/2015
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΖΗΤΑΣ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΟΥ Κ. ΣΟΦΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΗΚΑΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ .ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΛΙΑ ΝΑ ΛΗΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΕ [ΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ] Ο ΑΠΕΡΓΟΣΠΑΣΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.ΓΙΑΤΙ ΑΠΕΥΝΘΥΝΕΣΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΥΚΛΑΔΙΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ΄΄ ΕΥΤΥΧΩΣ ΗΝΑΞΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΜΑΣΤΕ.

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 82


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.