Μετεξέλιξη Λιμενικών και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων σε Ο.Λ. Α.Ε.

Δημοσίευση: 10.11.2014, 13:48
Τελευταία Ενημέρωση: 10.11.2014, 14:09

Η Γενική Διεύθυνση Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, δημοσίευσε το σχέδιο για το θεσμικό επαναπροσδιορισμό των ελληνικών λιμένων και το νέο οργανωτικό μοντέλο με τη μετεξέλιξη των Λιμενικών Ταμείων και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων σε Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε.

Υπενθυμίζεται, ότι την περασμένη Πέμπτη 6/11, πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, κατόπιν πρωτοβουλίας του υπουργού, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ευρεία σύσκεψη για το θέμα, στην οποία, μεταξύ άλλων, συμμετείχε και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος.

  • Δείτε αναλυτικά το προτεινόμενο Σχέδιο ΕΔΩ
Ακολουθούν βασικά σημεία του θεσμικού επαναπροσδιορισμού των ελληνικών λιμένων, όπως παρουσιάζονται στο σχετικό σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου:

Υφιστάμενη Κατάσταση Λιμένων Νομικό Καθεστώς Λειτουργίας Συστημική Τυπολογία - Χαρακτηριστικά

Λιμενικά Ταμεία (13)

Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία (63)

 Είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου
 Διαθέτουν ίδιους Προϋπολογισμούς
 Διοικούνται από Λιμενικές Επιτροπές (Λ.Τ.) και
Διοικητικά Συμβούλια (Δ.Λ.Τ)
 Ελλιπής στελέχωση
 Διασπορά αρμοδιοτήτων μεταξύ Λιμενικών Ταμείων και Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων εντός της ίδιας γεωγραφικής περιοχής (Νομός, Περιφέρεια)
Χαοτικό νομοθετικό πλαίσιο που δυσχεραίνει την παροχή ποιοτικών λιμενικών υπηρεσιών
Δυσκαμψία λειτουργίας σε περιβάλλον αυξημένου ανταγωνισμού

Μειονεκτήματα ισχύοντος καθεστώτος Λ.Τ και Δ.Λ.Τ

Ελλιπείς λιμενικές υποδομές στα ασθενέστερα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία
Αδυναμία προσέλκυσης επενδυτικών κεφαλαίων και απορρόφησης Ευρωπαϊκών πόρων
Υψηλό κόστος λειτουργίας
Αδυναμία των Δ.Λ.Τ. χρήσης των πόρων τους, όπως προβλέπεται από το Νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας τους σε ανταποδοτικό πλαίσιο και μόνο για αποκλειστική διάθεση σε λειτουργικές παρεμβάσεις στους λιμένες
Αδυναμία εκμετάλλευσης χώρων σε ανταποδοτική βάση
Αδυναμία προσαρμογής του υπάρχοντος ή ανύπαρκτου προσωπικού στις νέες εξελίξεις στον λιμενικό τομέα χωρίς την ύπαρξη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού
Έλλειψη ανταγωνιστικότητας και ενίσχυση του μονοπωλιακού χαρακτήρα των λιμένων
Δυσκαμψία στη λήψη αποφάσεων και στη λειτουργία τους

Επίσης επισημαίνονται, προβλήματα προσαρμογής των Δ.Λ.Τ στην υποχρέωση εφαρμογής της Διεθνούς και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας

Νέο οργανωτικό μοντέλο Μετεξέλιξη των Λ.Τ- Δ.Λ.Τ. σε Ο.Λ. Α.Ε

Οδηγούμαστε

στην επανεξέταση του συνολικού νομικού καθεστώτος λειτουργίας των λιμένων της Χώρας
στην υιοθέτηση ενός επιχειρησιακού σχεδιασμού διαχείρισης των λιμένων
στην αναβάθμιση των στόχων της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής
Περιορισμός
Για τα 63 ΔΛΤ, τα ανωτέρω δεν μπορούν να υλοποιηθούν αποκλειστικά από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ιδιαίτερα τους Δήμους, οι οποίοι δεν διαθέτουν Τεχνικές Υπηρεσίες για την μελέτη και εκτέλεση λιμενικών έργων, ούτε και την απαιτούμενη τεχνογνωσία για περαιτέρω προώθηση και αναβάθμιση των στόχων της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 75


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.