Η απαισιόδοξη Ελλάδα της κρίσης και της ύφεσης
Δημοσίευση: 20.07.2012, 02:28
Τελευταία Ενημέρωση: 20.07.2012, 02:39
Η Ελλάδα παρέμεινε ανάμεσα στις πέντε πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, με την καταναλωτική της εμπιστοσύνη να βρίσκεται σταθερά, τα τελευταία δύο χρόνια, κάτω από τις 60 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen.
Όπως προέκυψε από την έρευνα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης κατέγραψε μικρή άνοδο, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους, γεγονός, όμως, που είναι συνηθισμένο στις μετεκλογικές περιόδους, όπου αναζωπυρώνονται οι προσδοκίες του κόσμου.
Παράλληλα, στην Ελλάδα, εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες, που ακολουθούν.
Οι μεγαλύτερες ανησυχίες των Ελλήνων
Επιπλέον, σχεδόν τέσσερις στους δέκα Έλληνες δηλώνουν πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών. Το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ στην έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων και ένα από τα υψηλότερα παγκοσμίως για το δεύτερο τρίμηνο του 2012.
Αλλάζουν οι αγοραστικές συνήθειες λόγω κρίσης
Αντίστοιχα, μεγάλο ποσοστό έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (78%), τα οποία, τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να κερδίζουν σταδιακά έδαφος στην ελληνική αγορά.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το ποσοστό των Ελλήνων που λαμβάνει μέτρα για να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση, είναι σαφώς υψηλότερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό, αντικατοπτρίζοντας, για άλλη μία φορά, τα χαμηλά επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη χώρα μας, επισημαίνεται στην έρευνα.
Οι πιο αισιόδοξοι του πλανήτη
Στον αντίποδα βρίσκεται η Ευρώπη, που παραμένει η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να ανεβαίνει μόλις μία μονάδα και να φτάνει τις 73.
Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο είναι εμφανές πως παραμένουν εξαιρετικά επιφυλακτικοί με τα έξοδά τους. Η παρατεινόμενη ευρωπαϊκή κρίση, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της Κίνας και της Ινδίας, επηρέασε τις παγκόσμιες αγορές και επανέφερε την αβεβαιότητα σε αρκετά σημεία του πλανήτη, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να περιορίσουν τα χρήματα, που δαπανούν.
Η Ινδονησία ’’χαμογελά’’
Η Ινδονησία έγινε η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την καταναλωτική της εμπιστοσύνη να βρίσκεται, το πρώτο τρίμηνο του 2012, στις 120 μονάδες, ενώ την ακολουθούν η Ινδία (119 μονάδες) και οι Φιλιππίνες (116 μονάδες).
Την τελευταία θέση καταλαμβάνει η Ουγγαρία με 30 μονάδες, ενώ την ακολουθούν η Πορτογαλία (40 μονάδες), η Ιταλία (41 μονάδες) και η Ελλάδα με 43 μονάδες.
Πηγή: news247.gr
Δείτε επίσης
Κατηγορίες
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Ελλάδα
- Δ.Τσιόδρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ φούσκωσε στα χρόνια της κρίσης, ξεφούσκωσε όταν η κρίση έγινε παρελθόν
- ECONOMIST: Στ. Κασσελάκης: «Είμαι στο πλευρό των αδυνάτων που με αγκάλιασαν και με ώθησαν»
- Κυρ. Μητσοτάκης σε Μαχμούντ Αμπάς: Μόνο πολιτική λύση μπορεί να εγγυηθεί την ειρήνη
- Ως ύποπτοι καλούνται 11 βουλευτές των «Σπαρτιατών» για εξαπάτηση των εκλογέων στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές
- Κυρ. Μητσοτάκης: Μπορούμε να κάνουμε την Ελλάδα τον καλύτερο προορισμό στον κόσμο
Τελευταίες ειδήσεις σχετικά με Κοινωνία
- Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια. - Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
- Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
- Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
- Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
- Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
- Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
- Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.