Μετά τις εκλογές η ψήφιση του "Καλλικράτη 2"

Δημοσίευση: 13.03.2012, 20:10
Τελευταία Ενημέρωση: 16.03.2012, 00:59

Το σχέδιο νόμου για τον "Καλλικράτη 2", δημοσιεύτηκε προ δεκαημέρου. Οι αιρετοί δήμαρχοι και περιφερειάρχες είχαν νέες ενστάσεις, μεταξύ των οποίων, για τη μείωση του αριθμού των αντιδημάρχων. Ενώ αρχικά θεωρήθηκε ότι θα ήταν άμεση προώθησή του για ψήφιση στη Βουλή, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν, ότι κατά πάσα πιθανότητα η ψήφισή του θα προχωρήσει μετά τις εθνικές εκλογές. Πάντως, το "επίμαχο" άρθρο 207 του "Καλλικράτη", σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, αντικαθίσταται, δίνοντας στους προέδρους των Δημοτικών Νησιωτικών Κοινοτήτων όλες τις αρμοδιότητες διαχείρισης των θεμάτων των νησιών. Ακόμη, δίνεται η δυνατότητα ορισμού υπεύθυνου περιφερειακού συμβούλου στις υπηρεσίες των νησιωτικών Περιφερειών στις έδρες των Περιφερειακών Ενοτήτων...

Έτσι, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική Έκθεση, θα σταματήσει η διαρχία που επικρατεί μέχρι σήμερα, αφού τις ίδιες σχεδόν αρμοδιότητες έχουν οι πρόεδροι και οι αντιδήμαρχοι των νησιών, όπως συμβαίνει άλλωστε και στο δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Παράλληλα, δίνει το δικαίωμα στους Περιφερειάρχες να ορίζουν υπεύθυνο πολιτικό όργανο σε επίπεδο έδρας περιφερειακής Ενότητας, στα πρώην Επαρχεία, έναν περιφερειακό σύμβουλο που θα αμείβεται με το 30% του μισθού του Περιφερειάρχη. Σχετικό αίτημα είχε υποβληθεί από περιφερειακούς συμβούλους, μεταξύ των οποίων, ήταν ο περιφερειακός σύμβουλος Ν. Αιγαίου (Νάξου), Λάζαρος Θεόφιλος.

Οπωσδήποτε, τίθεται και το ερώτημα, τι θα γίνει με τους αντιδημάρχους των νησιών και τις αρμοδιότητές τους, που και σήμερα, βάσει της τελευταίας απόφασης του δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, έχουν σε μεγάλο βαθμό τις ίδιες αρμοδιότητες με τους προέδρους των νησιών, αφού ο δήμαρχος, κατήργησε όλες τις προηγούμενες αποφάσεις πλην αυτής που αρχικά αναφερόταν στους προέδρους των νησιών,  επαναφέροντας έτσι σε ισχύ την απόφαση 14/2011 σύμφωνα με την οποία όριζε τις αρμοδιότητες των προέδρων των νησιών στην αρχή της θητείας του.

Βέβαια, μπαίνουν πολλά ζητήματα όσον αφορά την εγκυρότητα των δυο -εντός λίγων ημερών- αποφάσεών του σχετικά με τις αρμοδιότητες των αντιδημάρχων, που άλλαξαν πριν τη λήξη της διετίας, όπως ορίζει ο νόμος για την τρέχουσα δημοτική περίοδο.

Διαβάστε το άρθρο για τις Δημοτικές Νησιωτικές Κοινότητες, καθώς και όσα διευκρινίζονται στην αιτιολογική έκθεση γι αυτό, αλλά και για την ευχέρεια που θα έχουν οι περιφερειάρχες νησιωτικών περιφερειών να ορίζουν εκπρόσωπο υπεύθυνο στις υπηρεσίες της έδρας των Περιφερειακών Ενοτήτων με αντιμισθία.

(Δείτε στα συνημμένα Αρχεία το Σχέδιο Νόμου, την Αιτιολογική Έκθεση και τις θέσεις της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας μετά τη δημοσίευση του Σχέδιου νόμου).

Το  Άρθρο 3

Νησιώτικες Δημοτικές Κοινότητες

 

Το άρθρο 207 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής:

«Αρθρο 207

Νησιωτικές Δημοτικές Κοινότητες

 

Ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας που εκτείνεται στην εδαφική περιφέρεια ενός νησιού (νησιωτική δημοτική κοινότητα) ασκεί επιπλέον τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) Έχει την ευθύνη της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών που είναι εγκατεστημένες στη δημοτική κοινότητα

β) Παρακολουθεί την εξέλιξη των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στη δημοτική κοινότητα

γ) Μεριμνά για την καλή κατάσταση και λειτουργία του εξοπλισμού που βρίσκεται στη δημοτική κοινότητα.

δ) Υπογράφει με εξουσιοδότηση του δημάρχου, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά και λοιπά διοικητικά έγγραφα που εκδίδονται από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της δημοτικής κοινότητας

ε) Ασκεί τις αρμοδιότητες της χορήγησης των αδειών καταστημάτων και επιχειρήσεων αρμοδιότητας του δήμου, της έκδοσης πιστοποιητικών προσωπικής και οικογενειακής κατάστασης των δημοτών και της έκδοσης βεβαιώσεων μόνιμης κατοικίας.

στ) Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που μπορεί να τους μεταβιβάζει με απόφασή του ο δήμαρχος, που αφορά τη δημοτική κοινότητα.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Δεύτερο Κεφάλαιο

Στο δεύτερο κεφάλαιο περιέχονται ρυθμίσεις για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της οργάνωσης και λειτουργίας των δήμων, των περιφερειών, των νομικών τους προσώπων, ενώ αντιμετωπίζονται επίσης οικονομικά ζητήματα των ΟΤΑ και ζητήματα προσωπικού και επιχειρήσεων ΟΤΑ. Με τις ρυθμίσεις επιδιώκεται η αποτελεσματικότερη επίτευξη των στόχων του «Καλλικράτη» για τη συγκρότηση ισχυρών οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης μέσα στις ασφυκτικές δημοσιονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζει η χώρα και οι οποίες επιβάλλουν τον αναπροσανατολισμό των πόρων της αυτοδιοίκησης από το λειτουργικό και διοικητικό κόστος στην κοινωνική και αναπτυξιακή αποστολή του θεσμού.

Στο πλαίσιο αυτό αντιμετωπίζονται ιδίως τα εξής ζητήματα:

1. Το πρόβλημα της διαρχίας που έχει ανακύψει στις έντεκα ιδιαίτερες δημοτικές κοινότητες που εκτείνονται στα όρια ενός νησιού και συναποτελούν τους τέσσερις πολυνησιωτικούς δήμους που δημιούργησε ο νομοθέτης του ν. 3852/2010. Εν προκειμένω προτείνεται να δοθεί η αρμοδιότητα για τη διαχείριση των θεμάτων του νησιού στον πρόεδρο της νησιώτικης δημοτικής κοινότητας ο οποίος εκπροσωπεί το νησί στην δημοτική αρχή και την δημοτική αρχή στο νησί (άρθρο 3).

 Στο άρθρο 7 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου περιέχονται ρυθμίσεις σχετικά με την καταστατική θέση των αιρετών:


Με την προτεινόμενη στην παράγραφο 4 διάταξη αντιμετωπίζεται και καταστρώνεται μία λύση στο σημαντικό πρόβλημα της λειτουργίας της περιφερειακής αρχής στις νησιώτικες περιφερειακές ενότητες όπου υπάρχουν ήδη από παλαιά εγκατεστημένες περιφερειακές πλέον υπηρεσίες (τα παλαιά επαρχεία) και απαιτείται εκεί η συνεχής παρουσία ενός πολιτικού οργάνου για να εκπροσωπεί τον περιφερειάρχη και να επιλύει άμεσα θέματα της αρμοδιότητας και της λειτουργίας των περιφερειακών υπηρεσιών. Με την προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η ευχέρεια στον περιφερειάρχη να αναθέσει αρμοδιότητες σε περιφερειακό σύμβουλο των περιφερειακών ενοτήτων δηλαδή σε περιφερειακό σύμβουλο που εκλέγεται στην αντίστοιχη νησιώτικη περιφερειακή ενότητα με περιοχή ευθύνης την ίδια περιφερειακή ενότητα. Αυτός ο περιφερειακός σύμβουλος που ουσιαστικά έχει μέρος των μέρος των κατά μεταβίβαση αρμοδιοτήτων του περιφερειάρχη, όμοιες αλλά μικρότερης γεωγραφικής και διοικητικής κλίμακας από εκείνες του αντιπεριφερειάρχη δικαιούται αντιμισθίας. Η αντιμισθία είναι ίση με το τριάντα τοις εκατό (30%) της αντιμισθίας του αντιπεριφερειάρχη.

 

 

 

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 112


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.