Animasyros και Εθνική Λυρική Σκηνή ενώνουν δυνάμεις ξανά

Δημοσίευση: 07.09.2016, 00:36
Τελευταία Ενημέρωση: 07.09.2016, 00:38

H Εθνική Λυρική Σκηνή / Εναλλακτική Σκηνή και το Διεθνές Φεστιβάλ + Αγορά Κινουμένων Σχεδίων Animasyros παρουσιάζουν: Σύμπραξη παράστασης όπερας και ταινίας animation βασισμένη σε αποσπάσματα της όπερας του Μωρίς Ραβέλ, Το παιδί και τα μάγια, την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Απόλλων στην Ερμούπολη...

Το παιδί και τα μάγια

Λιμπρέτο: Κολέτ

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016

Θέατρο Απόλλων | Ερμούπολη Σύρος

Ώρα έναρξης: 21.00 | Είσοδος ελεύθερη

 

Πριν ένα χρόνο στην πρώτη τους συνεργασία, το Animasyros και η Εθνική Λυρική Σκηνή «πάντρεψαν» με μεγάλη επιτυχία δύο μορφές τέχνης φαινομενικά αταίριαστες -το λυρικό θέατρο και το animation- παρουσιάζοντας ένα καινοτόμο «διάβασμα» αποσπασμάτων της οπερέτας του Γιόχαν Στράους Η Νυχτερίδα.

Φέτος, στην ίδια απρόσμενη λογική, το εγχείρημα αυτό διευρύνεται μέσα από μια προγραμματική πλέον συνεργασία που φιλοδοξεί να καταλήξει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου έργου animated opera, που θα παρουσιαστεί προσεχώς στην πλήρη του μορφή, στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος,

Το πρώτο δείγμα της νέας working progress σύμπραξης των δυο φορέων βασίζεται σε αποσπάσματα της όπερας του Μωρίς Ραβέλ, Το παιδί και τα μάγια και θα κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Απόλλων της Ερμούπολης, κηρύσσοντας την έναρξη του Animasyros 9.0.

Το παιδικό δωμάτιο είναι το εργαστήριο της φαντασίας, αυτής της ασύμμετρης δεξιότητας που αναπτύσσεται στα σκοτάδια της παιδικής ηλικίας. Στον αρχετυπικό αυτό χώρο εξελίσσεται η «λυρική φαντασία» που συνέθεσαν δύο εξέχουσες μορφές της γαλλικής τέχνης του 20ού αιώνα, ο συνθέτης Μωρίς Ραβέλ και η ποιήτρια Κολέτ. Η τελευταία, θέλησε να συνθέσει ένα έργο χωρίς ιδιαίτερη υπόθεση, που θα έβλεπε τη ζωή μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, μια φαντασμαγορία από την σκοπιά της παιδικής απλότητας. Πήρε επτά χρόνια στον Ραβέλ να ολοκληρώσει τη σύνθεση της μουσικής, καθώς η παραγγελία ήρθε τη στιγμή που υπηρετούσε τη θητεία του στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η πρεμιέρα δόθηκε τελικά στην Όπερα του Μόντε Κάρλο το 1925, σε μια παράσταση που χορογράφησε ο σπουδαίος Ζορζ Μπαλανσίν και έκτοτε παρουσιάστηκε στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου, μεταξύ των οποίων και στην Εθνική Λυρική Σκηνή το 1980.

Η υπόθεση του έργου χαρακτηρίζεται από αφηγηματική λιτότητα, αλλά εικονογραφικό πλούτο. Ένα παιδί μένει τιμωρία στο δωμάτιό του, το οποίο κάνει άνω-κάτω. Προς έκπληξή του, τα αντικείμενα του δωματίου ζωντανεύουν κι έρχονται να το επιπλήξουν: η πολυθρόνα κι η μπερζέρα, το ρολόι κι η τσαγιέρα, το κινέζικο φλυτζανάκι, τα μπιμπελό, η γάτα... ¶ψυχα αντικείμενα και ζώα θα ζητήσουν από το παιδί να πληρώσει για όσα υπέφεραν εξαιτίας του. Το παιδί θα συμφιλιωθεί σταδιακά μαζί τους, πριν γυρίσει στη ζεστή αγκαλιά της μαμάς του.

Η σύμπραξη της λυρικής τέχνης και του animation μοιάζει απολύτως φυσική σε ένα έργο που βάζει επί σκηνής μορφές της παιδικής φαντασίας. Το πρώτο δείγμα του work in progress που έχουν αναλάβει δύο γυναίκες δημιουργοί, η σκηνοθέτης Αγγέλα-Κλεοπάτρα Σαρόγλου και η animator Ειρήνη Βιανέλλη και θα παρουσιαστεί στην πρεμιέρα του Animasyros 9.0, είναι η απαρχή μιας πορείας που θα οδηγήσει στην πλήρη παρουσίαση του έργου στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.

Σημείωμα σκηνοθέτριας Αγγέλας Σαρόγλου

Από τα ξύλινα σπαθιά, μέχρι τα PSP, η μεταμορφωτική δύναμη της παιδικής φαντασίας χαρακτηρίζει την εποχή του ανθρώπου κατά την οποία ζει πιο κοντά στη συνθήκη της θεατρικής πράξης. Στη μεταφορά της όπερας του Ραβέλ που παρουσιάζουμε, θελήσαμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα της δραματουργίας. Έτσι, μετατρέψαμε τον αγώνα του Παιδιού με τα ζώα και τα αντικείμενα του δωματίου του, σε ένα video game, όπου φαντασία και πραγματικότητα μπλέκονται αξεδιάλυτα.

Σημείωμα δημιουργού animation Ειρήνης Βιανέλλη

Το γεγονός ότι η όπερα διαδραματίζεται σε μορφή παιχνιδιού όπου το παιδί πρέπει να περάσει κάθε πίστα, μου έδωσε την ευκαιρία να πειραματιστώ με διάφορες τεχνικές του animation, παίζοντας με την ιδέα της τεχνολογίας και των video games. Κρατώντας τον σκελετό του σύγχρονου παιχνιδιού, χρησιμοποίησα παραδοσιακά μέσα του animation όπως stop motion, σχέδιο με μολύβι και κολάζ.

Συντελεστές

Animation: Ειρήνη Βιανέλλη

Σκηνοθεσία: Αγγέλα Σαρόγλου

Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας

Πιάνο: Σοφία Ταμβακοπούλου

 

Ερμηνεύουν οι Μονωδοί (κατά σειρά εμφάνισης)

Το παιδί: Θεοδώρα Μπάκα

Μητέρα, Κινέζικο φλιτζανάκι, Νούμερα: Ελένη Βουδουράκη

Τσαγερό, Γέρος: Νίκος Στεφάνου

Φωτιά: Βασιλική Καραγιάννη

Συνδιοργάνωση

Πλατφόρμα - Εταιρεία Αστικού Πολιτισμού

Δήμος Σύρου - Ερμούπολης

Θέατρο Απόλλων

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Προγραμματικός Υποστηρικτής

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Ίδρυμα Ωνάση

Με τη συγχρηματοδότηση

Το Αφιέρωμα στον Θρησκευτικό και Πολιτιστικό Συγκρητισμό πραγματοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας & της Ευρωπαϊκής Ένωσης- Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο- ΕΣΠΑ 2014-2020 – Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση.

Υπό την αιγίδα

ΑΣΙΦΑ ΕΛΛΑΣ

Newsroom Cyclades Voice

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ



Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 73


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.