Νάξος: Όταν τα μνημεία καταστρέφονται, το αποτύπωμα της ιστορίας συνθλίβεται!

Δημοσίευση: 21.01.2018, 13:48
Τελευταία Ενημέρωση: 21.01.2018, 15:16

Η σπουδή των αρχών όταν συμβεί η καταστροφή ενός μνημείου, να πάνε δηλαδή επί τόπου, όπως έπραξε ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων μετά την πτώση ενός πυλώνα του εναερίου μεταφοράς σμύριδας και στη συνέχεια η αποστολή "επειγόντων" εγγράφων στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού, έρχεται καθυστερημένα και αφού η ζημιά του ιστορικού διατηρητέου μνημείου έχει ξεκινήσει. Μετά από την επιθεώρηση που έκαναν οι αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες το φθινόπωρο του 2014 κατόπιν σχετικού εγγράφου του δήμου, χωρίς όμως να δοθεί συνέχεια για τις απαιτούμενες εργασίες, τι έπραξε ο δήμος;
Από την επιθεώρηση που έγινε το Σεπτέμβριο 2014, χωρίς όμως να δοθεί συνέχεια για την αποκατάσταση του εναέριου
Bookmark and Share

Σε μια χώρα που τα μνημεία είναι διάσπαρτα παντού, με δεδομένη και τη δεινή οικονομική συγκυρία, είναι δυνατόν ο δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, να εξαντλεί την αγωνία του για το συγκεκριμένο μνημείο, αποστέλλοντας μόνο επιστολές στις αρμόδιες υπηρεσίες;

Επιπλέον, το γεγονός ότι η Επιτροπή Σμυριδικού που συστάθηκε προ ετών από το δήμο με πρόεδρο το δήμαρχο, Μανόλη Μαργαρίτη, και δεν λειτούργησε ποτέ μέχρι σήμερα, τι σηματοδοτεί;

Ο δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων μπορεί να είναι αναρμόδιος για την εκτέλεση έργου για το συγκεκριμένο μνημείο, είναι όμως ο φορέας που οφείλει να αποδεικνύει εμπράκτως τη βούληση και αποφασιστικότητά του για τη διαφύλαξη της τοπικής ιστορίας κάθε σημείου αρμοδιότητάς του.

Γνωρίζοντας δε ότι παρόμοια αιτήματα το υπουργείο Πολιτισμού δέχεται από το σύνολο της χώρας, όφειλε να αποδείξει το έντονο και συνεχές ενδιαφέρον του για τον εναέριο μεταφοράς της σμύριδας, παίρνοντας την πρωτοβουλία να προχωρήσει τουλάχιστον στην εκπόνηση της απαραίτητης μελέτης σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, ώστε να πιέσει στη συνέχεια για ένταξη του έργου σε ένα από τα προγράμματα!

Ήταν αναμενόμενο ότι ο εναέριος μεταφοράς της σμύριδας από τη δεκατία του ’20 που κατασκευάστηκε να έχει εξαντλήσει τα όρια αντοχής του.

Το πρόσφατο γεγονός της πτώσης ενός από τους 72 πυλώνες του εναερίου δείχνει ότι οι αντοχές της κατασκευής εξαντλήθηκαν και η τοπική κοινωνία, πολύ περισσότερο δε ο φορέας που την εκπροσωπεί, δηλαδή ο δήμος, οφείλει να προχωρήσει στις δράσεις εκείνες που θα καταστήσουν με σαφήνεια στις αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες, ότι είναι αποφασισμένος να μην αφήσει να συνθλιβεί ένα από τα σημαντικότερα αποτυπώματα της τοπικής, αλλά και της ελληνικής, ιστορίας!

Δανάη Μαύρου

Newsroom Cyclades Voice

Σχόλια Αναγνωστών:

Ο αναγνώστης: έγραψε: 11/05/2018
Υπάρχουν και άλλοι 2 πυλώνες πεσμένοι από πολλών ετών, στην ΠΗΓΗ και στά ΦΥΛΑΔΙΑ, της Κορωνου. και με πρωτοβουλία μου .εγιναν σωστικές εργασίες σε άλλους 2 πυλώνες το 1998 και το 2012.Ακόμη κατέστρεψαν ολοσχερώς τους σταθμούς φόρτωσης ΠΗΓΗΣ, ΠΕΖΟΥΛΩΝ και ΣΤΡΑΒΟΛΑΓΚΑΔΑΣ από το 1983-1987 χωρίς τότε να διωχθεί κανένας. Ακόμη το 1998 έκοψαν τα βαγώνια στην Μουτσούνα και τα πούλησαν και υπέβαλα μήνυση και οι δράστες απαλάχθηκαν με βούλευμα.!!!!! !!!!!!!!! ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΚΛΑΜΑΤΑ .....

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.