Sea Diamond - Απάντηση εκ μέρους της Elona Maritime

Δημοσίευση: 22.03.2021, 16:39

Η εταιρεία Elona Maritime, με αφορμή άρθρα που έχει δημοσιεύσει το Cyclades Voice που εκφράζουν απόψεις τρίτων (του βουλευτή Κυκλάδων Νίκου Συρμαλένιου και της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του K/Z Sea Diamond) σχετικά με το ναυάγιο και την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, έλαβε και δημοσιεύει επιστολή με την απάντηση εκ μέρους της εταιρείας. Δείτε αναλυτικά την απάντηση..

Στην επιστολή της εταιρείας Elona Maritime, αναλυτικά αναφέρονται, τα εξής:

" Αξιότιμοι κύριοι, 
 
Αναφερόμαστε στα άρθρα που αναρτήσατε στις 9 Φεβρουαρίου στην ιστοσελίδα σας,  με τίτλο «Πράσινοι: η ανέλκυση του SEA DIAMOND είναι ζήτημα κύρους του κράτους!». Στο εν λόγω άρθρο περιλαμβάνονται ανακρίβειες ή παραλείπονται αναφορές σε στοιχεία και γεγονότα, με συνέπεια να διαστρεβλώνεται η αλήθεια.
 
Όντας βέβαιοι ότι αυτό οφείλεται σε αμέλεια, θα θέλαμε να  θέσουμε υπόψη σας τις ανακρίβειες και τα στοιχεία που παρελείφθησαν, ζητώντας με τη σειρά σας να τα θέσετε υπόψη του κοινού στο οποίο απευθύνεστε, για την αποκατάσταση της αλήθειας. Το ίδιο ζητούμε και σε περίπτωση που το άρθρο σας αποτελεί αναδημοσίευση άποψης τρίτων, οπότε θα οφείλατε αφενός να το επισημάνετε, αφετέρου να ελέγξετε την ορθότητα των λεγομένων και να μην παρουσιάζετε ανυπόστατους ισχυρισμούς ως δήθεν γεγονότα.
 
Συγκεκριμένα, αναφέρεστε κατ’ αρχήν σε «ηθελημένη βύθιση», ισχυρίζεστε ότι το πλοίο «αφέθηκε να βυθιστεί….διότι η λήψη αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία είχε ως προϋπόθεση την «ολική απώλεια» του πλοίου», ότι η πλοιοκτήτρια «..προτίμησε να προκαλέσει βαρύ και μόνιμο περιβαλλοντικό πρόβλημα στη Σαντορίνη, παρά να χάσει τα ασφάλιστρα!», ενώ στο τέλος αναφέρεστε πάλι σε «κομπίνες με τα ασφάλιστρα». Όπως προφανώς γνωρίζετε -από τη στιγμή που επικαλείστε σχετικές δικαστικές αποφάσεις- ουδεμία καταδίκη υπήρξε για υποτιθέμενη «ηθελημένη βύθιση». Εκτός αυτού, αρκεί η απλή λογική και μόνο για να αντιληφθεί οποιοσδήποτε ότι καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν καταβάλει αποζημίωση σε περίπτωση σκόπιμης πρόκλησης βλάβης από τον ασφαλισμένο της. Εξάλλου, είναι γνωστό σε όλους ότι η επιχείρηση διάσωσης του πλοίου συντονίστηκε από το (αρμόδιο σε τέτοιες περιπτώσεις) Λιμενικό Σώμα, τα ανώτατα κλιμάκια του οποίου είχαν μεταβεί από την πρώτη στιγμή στη Σαντορίνη. Ειλικρινά πιστεύει κανείς ότι αν, όπως αναφέρεται στο άρθρο, υπήρχε πρόθεση να αφεθεί να βυθιστεί το πλοίο, θα επέτρεπαν να γίνει κάτι τέτοιο υπό τις οδηγίες τους και κάτω από τα μάτια τους?  
 
Περαιτέρω, αναφέρεστε σε μόνιμη και συνεχιζόμενη ρύπανση, ή και στον κίνδυνο μιάς «τοξικής ρύπανσης». Το μόνο τοξικό, όμως, είναι η άγνοια και η εμπάθεια κάποιων:  Ενδεχομένως αγνοείτε ότι η απόφαση του Αρείου Πάγου που επικαλείστε αφορούσε στη ρύπανση που προκλήθηκε αμέσως μετά τη βύθιση του πλοίου- η οποία αποκαταστάθηκε, όπως βεβαίωσαν και οι λιμενικές αρχές και ο Δήμος Θήρας- ενώ για το μεταγενέστερο διάστημα (που είναι κι αυτό που ενδιαφέρει πλέον από περιβαλλοντική άποψη) υπάρχουν αθωωτικές αποφάσεις. Η κρίση δε επ’ αυτών  βασίστηκε στα στοιχεία που συνέλλεξαν καταξιωμένοι δημόσιοι φορείς (όπως το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε) και επιστήμονες με εξειδικευμένη και πολυετή γνώση στο αντικείμενο. 
 
Τέλος, όσον αφορά στην ανέλκυση, η απόφαση του ΣτΕ δεν εξετάζει το κατά πόσο αυτή είναι εφικτή, θέμα που δεν ετέθη καν προς εξέταση, αφού και το αντικείμενο της δίκης ήταν άλλο και η πλοιοκτήτρια δεν είχε κληθεί να συμμετέχει σε αυτήν. Αντίθετα, το θέμα του εφικτού  απασχόλησε τα ποινικά Δικαστήρια, που έκριναν αμετάκλητα ότι η ανέλκυση δεν είναι δυνατή, λαμβάνοντας και πάλι υπόψη τις τεκμηριωμένες και αδιαμφισβήτητες θέσεις των πλέον καταξιωμένων παγκοσμίως φορέων. Από την άποψη αυτή, η σύγκριση με το COSTA CONCORDIA είναι τουλάχιστον ατυχής, τη στιγμή που αυτό βυθίστηκε σε βάθος 30 περίπου μέτρων, με τα 3/5 του πλοίου να βρίσκονται πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, τη στιγμή που το SEA DIAMOND βρίσκεται σε βάθος 90 εως 140 μέτρων, γεγονός που αφ’ εαυτού καθιστά το εγχείρημα αδύνατο και εγκυμονεί πληθώρα σοβαρών κινδύνων.  Άραγε ξεχνάτε ότι ο εξειδικευμένος βαθυδύτης που καταδύθηκε στο ναυάγιο με εντολή των πραγματογνωμόνων της Εισαγγελίας έχασε τη ζωή του? Και πολύ περισσότερο, αν δεν το γνωρίζετε ήδη (από τις δικαστικές αποφάσεις στις οποίες αντιλαμβανόμαστε ότι έχετε προστρέξει -αν και ίσως επιλεκτικά), θα σας επισημάνουμε ότι ο υπεύθυνος για την ανέλκυση του COSTA CONCORDIA κ Sloane, ο οποίος είχε συγκεντρώσει παγκοσμίως συγχαρητήρια για το επίτευγμά του αυτό, διατύπωσε εγγράφως και τεκμηριωμένα τη θέση ότι η ανέλκυση του SEA DIAMOND δεν είναι εφικτή. Αυτά και μόνο αρκούν, θεωρούμε, για να αποστομωθούν οι άκριτες απόψεις περί του δήθεν εφικτού της ανέλκυσης. 

Με τη βεβαιότητα ότι τα ανωτέρω είναι απόλυτα ξεκάθαρα και σαφή, αναμένουμε τη δημοσίευση της απάντησής μας ώστε να υπάρχει σωστή και αντικειμενική ενημέρωση."

Σημειώνουμε, ότι σε απάντηση διευκρινιστικού ερωτήματος για το άρθρο στο οποίο αναφέρεται η εταιρεία και το οποίο δεν έχει δημοσιεύσει το Cyclades Voice, η εταιρεία απάντησε, ότι:

"Αναφερόμαστε για το παρακάτω άρθρο καθώς και μία σειρά από άρθρα που έχετε σχετικώς δημοσιεύσει για να υπάρχει και απάντηση εκ μέρους της εταιρείας.

Ν. Συρμαλένιος: Η κυβέρνηση πρέπει να εφαρμόσει την Απόφαση του ΣτΕ 1820/2019 και να προχωρήσει στην ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond

https://www.cycladesvoice.gr/?aid=98421

https://www.cycladesvoice.gr/?aid=98243

https://www.cycladesvoice.gr/?aid=97818 "

Newsroom Cyclades Voice

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 131


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.