Γ. Πλακιωτάκης: Mε βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα θα επαναξιολογηθούν τα πρωτόκολλα επιβατών στα πλοία της ακτοπλοΐας

Δημοσίευση: 30.07.2020, 17:17

Μέχρι τις 4 Αυγούστου ισχύουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τους επιβάτες στα πλοία της ακτοπλοΐας. Αυτή τη στιγμή ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών είναι στο 60% για τα πλοία που δεν διαθέτουν καμπίνες και στο 65% για τα πλοία που διαθέτουν καμπίνες. Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στην ΕΤ-1 είπε ότι είναι «πολύ σημαντικό ότι επιβάτες και πληρώματα τηρούν τα περιοριστικά μέτρα και ότι από εκεί και πέρα σε συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες και με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα τα συγκεκριμένα πρωτόκολλα θα επαναξιολογηθούν»...
(Φωτογραφία: Cyclades Voice)

Σημειώνεται ότι το λιμενικό σώμα καθημερινά στα περισσότερα λιμάνια πραγματοποιεί συστηματικούς ελέγχους στα πλοία της ακτοπλοΐας για την τήρηση των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό από επιβάτες και πληρώματα.

Όλοι οι επιβάτες θερμομετρούνται ενώ θα πρέπει να διατηρούν απόσταση 1,5 μέτρου σε όλους τους χώρους κίνησης μέσα στο πλοίο. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική μόνο στους εσωτερικούς χώρους του πλοίου.

Επίσης, στα πλοία υπάρχει ειδική διάταξη για τους επιβάτες στα αεροπορικά καθίσματα, ένα κάθισμα κατειλημμένο και ένα κάθισμα κενό, παρακείμενο, εμπρός και πίσω.

«Είμαι αντίθετος σε κάθε προσπάθεια μείωσης μισθών Ελλήνων ναυτικών», τονίζει ο ΓΓ της ΠΝΟ με αφορμή τροπολογία του υπ. Ναυτιλίας - «Δίνουμε τη δυνατότητα σε άνεργους ναυτικούς να βρουν δουλειά», δηλώνει ο Γ. Πλακιωτάκης

Αντιδράσεις προκαλεί η τροπολογία  που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, με την οποία δίνεται η δυνατότητα  στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία, η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (PNO ITF TCC ή PNO IBF) για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ' μηχανικού.

«Για καταστρατήγηση των συλλογικών εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών», κάνει λόγω σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

«Είμαι και θα συνεχίσω να είμαι ευθέως αντίθετος σε κάθε προσπάθεια μείωσης των μισθών των Ελλήνων ναυτικών και εξομοίωσή τους με ναυτικούς τρίτων χωρών εκτός Ευρώπης» τονίζει στην ανακοίνωση της ΠΝΟ, ο Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας Γιάννης Χαλάς.

«Με γεμίζει με λύπη το γεγονός της παράκαμψης με νόμο της ναυτολόγησης του Έλληνα πλοιάρχου κάτι που πριν από μερικές μέρες κανένας δεν θα μπορούσε  να φανταστεί», αναφέρει ο κ. Χαλάς.

Ο ΓΓ της ΠΝΟ δηλώνει εξάλλου ότι για σήμερα 30/07 συγκάλεσε συνεδρίαση της διοίκησης της ομοσπονδίας για την ανάληψη συνδικαλιστικής δράσης αλλά λόγω έλλειψης 8 μελών της διοίκησης η συνεδρίαση αναβλήθηκε.

«Η κυβέρνηση κάνει ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα για τον αφανισμό των Ελλήνων Ναυτεργατών από την ποντοπόρο ναυτιλία αφού όπως προκύπτει από την τροπολογία ο μοναδικός Έλληνας ναυτικός που θεσμοθετημένα μέσω των εγκριτικών πράξεων στα νηολογημένα με ελληνική σημαία πλοία καταργείται και αυτός εφόσον δεν υπάρχουν προσφερόμενοι άνεργοι», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού. Κάνει επίσης λόγο για «μεθόδευση  από κοινού με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ» και ότι η σχετική τροπολογία κατατέθηκε αιφνιδιαστικά μέσ' το  κατακαλόκαιρο σε άσχετο νομοσχέδιο.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μιλώντας το πρωί στην ΕΤ-1 τόνισε ότι «η συγκεκριμένη τροπολογία στοχεύει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου το οποίο φθίνει συνεχώς».

«Δίνουμε ουσιαστικά τη δυνατότητα σε ελληνόπουλα και άνεργους Έλληνες ναυτικούς να βρουν δουλειά στην ποντοπόρο ναυτιλία και δεν μιλάμε μόνο στην ελληνική ναυτιλία αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία. Μας ενδιαφέρει ειδικότερα η ελληνική ναυτιλία διότι  με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσουμε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα ανεργίας και αυτό θα είναι σύμφωνα με τις διεθνείς συλλογικές συμβάσεις εργασίας», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και πρόσθεσε:

«Είναι παράδοξο αυτή την ώρα να εφαρμόζονται τα διεθνώς κρατούντα στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία και να μην εφαρμόζονται στα ελληνόκτητα πλοία με ελληνική σημαία. Εμείς θέλουμε ουσιαστικά να δώσουμε τη δυνατότητα της αύξησης της απασχόλησης στα πλοία με ελληνική σημαία και θα μπορέσουμε να κάνουμε το ναυτικό επάγγελμα πιο ελκυστικό διότι μιλάμε για μια αγορά που είναι στα πόδια μας -η πρώτη ναυτιλία του κόσμου είναι στην Ελλάδα» τόνισε.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 169


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.