Πανελλαδικές 2020: Στατιστική ανάλυση για Ελλάδα και Κυκλάδες

Δημοσίευση: 21.07.2020, 17:54
Τελευταία Ενημέρωση: 21.07.2020, 19:00

Οι πανελλήνιες εξετάσεις του 2020, θα μείνουν στη μνήμη ως οι περισσότερο δύσκολες εξετάσεις της εικοσαετίας και ως οι εξετάσεις με τις περισσότερες ιδιαιτερότητες από όλες τις άλλες, των προηγουμένων ετών από το 2000! Αυτά επισημαίνει η Βιοτεχνολόγος-εκπαιδευτικός-MSc, cPhD, Νίκη Μαργαρίτη, στη στατιστική ανάλυση που κάνει για την ύλη και τα μαθήματα, αλλά και για τις βαθμολογίες των υποψηφίων, τόσο σε πανελλαδικό επίπεδο, αλλά και πιο συγκεκριμένα στις Κυκλάδες...

Πανελλήνιες 2020
Στατιστική ανάλυση σε Ελλάδα και Κυκλάδες

Της Νίκης Μαργαρίτη*

Οι πανελλήνιες εξετάσεις του 2020, θα μείνουν στη μνήμη ως οι περισσότερο δύσκολες εξετάσεις της εικοσαετίας και ως οι εξετάσεις με τις περισσότερες ιδιαιτερότητες από όλες τις άλλες, των προηγουμένων ετών από το 2000!

Στις εξετάσεις αυτές:

Α. Η ύλη των προς εξέταση μαθημάτων διπλασιάστηκε «εν μια νυκτί» και καταργήθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων για την εισαγωγή από το νόμο Γαβρόγλου. Ενώ η κυβέρνηση Σύριζα αποχωρούσε, εντούτοις έσπευσε στο κύκνειο άσμα της, να ψηφίσει λίγο πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς του 2019, νόμο για την παιδεία που θα ίσχυε για το 2020!!!

Β. Η ύλη αυτή εντέλει δεν διδάχθηκε ολόκληρη στα σχολεία και τελικά περικόπηκε (διδάχθηκε όμως στα φροντιστήρια, που έτσι και αλλιώς δεν ακολουθούν την ροή του σχολείου και προηγούνται πάντα στην ύλη) εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων για δυο περίπου μήνες, λόγω των μέτρων της κυβέρνησης κατά του κορωνοϊού.

Γ. Οι έφηβοι υποψήφιοι, λόγω των μέτρων κατά του κορωνοϊού, κλήθηκαν να εγκλειστούν για δυο μήνες στο σπίτι, γεγονός που άλλους τους βοήθησε να ξεκουραστούν και να διαβάσουν με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα ενώ άλλους τους αποσυντόνισε, απομακρύνοντας τους από τον στόχο.

Δ. Το μάθημα της έκθεσης εξετάζεται για πρώτη φορά με νέο τρόπο καθώς εισάγεται και η λογοτεχνία και επιπλέον, εξαιτίας της κατάργησης των συντελεστών βαρύτητας (π. χ. Για το 3ο πεδίο των Επιστήμων Υγείας, ήταν: 1,3 Βιολογία , 0,7 Χημεία, 0,3 Φυσική και Έκθεση) κάθε μάθημα από τα τέσσερα που εξετάζεται ο μαθητής, όπως είναι και η έκθεση, συμμετέχει ισόποσα στην διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας του υποψηφίου.

Ε. Δημιουργούνται δυο κατηγορίες υποψηφίων, αυτοί που δίνουν με το νέο σύστημα και όσοι απόφοιτοι επέλεξαν να δώσουν με το παλαιό σύστημα, το οποίο είχε συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα, είχε ύλη που δεν περικόπηκε από τα γεγονότα που προέκυψαν από τα μέτρα κατά του κορωνοϊού στα σχολεία και δεν εξετάζονται έκθεση μαζί με λογοτεχνία, αλλά τους αντιστοιχούν μόνο το 9,71% του συνόλου των θέσεων (για την ιατρική αντιστοιχούν μόνο 76 θέσεις).

ΣΤ. Τα θέματα των μαθημάτων, τουλάχιστον των θετικών σπουδών, χαρακτηρίστηκαν ως τα δυσκολότερα της εικοσαετίας. Αρχικά, στο μάθημα της Βιολογίας και μετά στο μάθημα της Χημείας ενώ οι βαθμολογήσεις της έκθεσης παρουσίασαν αξιοσημείωτη συγκέντρωση γύρω από το 13, ενώ παλαιοτέρα συγκεντρωνόταν γύρω από το 15.

Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω γεγονότα, οι βαθμολογίες των μαθητών στις θετικές σπουδές σε ολόκληρη την Ελλάδα, διαμορφώνονται όπως προκύπτει από την στατιστική επεξεργασία των στοιχείων του Υπουργείου Παιδείας σε ιστορικά χαμηλά, με την Ιατρική σχολή για πρώτη φορά, να βλέπουμε να πέφτει η βάση εισαγωγής της κάτω από το όριο των 18.000 μορίων, όπως φαίνονται στα παρακάτω διαγράμματα.

Βιολογογία           Έκθεση                   Μαθηματικά         Φυσική  Χημεία

Οι μαθητές των Κυκλάδων, όπως φαίνεται από την στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων των επιδόσεων των υποψηφίων του 3ου πεδίου, στα νησιά με τους περισσότερους μαθητές, Νάξος – Πάρος – Σύρος, εμφάνισαν ομοιόμορφη συμπεριφορά μεταξύ τους και με το πανελλήνιο. Στα νησιά υπήρξαν ελάχιστοι αριστούχοι, με μόνο δυο μαθητές (και οι δυο από την Σύρο) να ξεπερνούν τα 18.000 μόρια. Δυο μαθήτριες από την Νάξο να ισοβαθμούν πρώτες στα 17800 μόρια και έναν μαθητή από την Πάρο, με βαθμολογία μεγαλύτερη από 17000 μόρια (17775 μόρια).

Σε κάθε θηκόγραμμα από τα παραπάνω, το ύψος του κυτίου παρουσιάζει την συγκέντρωση του 75% των βαθμολογίων γύρω από τον μέσο όρο. Η πάνω άκρη της ευθείας που διέρχεται από το κυτίο, παρουσιάζει την μέγιστη βαθμολογία και αναλόγως, η κάτω άκρη την ελάχιστη βαθμολογία.

Βιολογία Μ.Ο βαθμών: 12. 
Βαθμοί > 19: Τρεις μαθητές, ένας ανά νησί.
Μέγιστη βαθμολογία: 19,8 

Έκθεση Μ.Ο βαθμών: 12
Βαθμοί >17: Δυο μαθητές,  ένας Νάξο και ένας Σύρο
Μέγιστη βαθμολογία: 17,7

Φυσική Μ.Ο βαθμών: 8
Βαθμοί>19: Τέσσερεις μαθητές, μια μαθήτρια στη Νάξο, ένας στην Πάρο και δυο στην Σύρο
Μέγιστος βαθμός: 19,9

Χημεία: Μ.Ο. βαθμών: 9
Βαθμοί >19: Τρεις μαθητές, μια μαθήτρια στην Νάξο, ένας στην Πάρο και μια στη Σύρο.
Μέγιστος βαθμός: 19,5

Η ολοκλήρωση των πανελλήνιων εξετάσεων 2020 θα πραγματοποιηθεί με την κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων των μαθητών και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των βάσεων της κάθε σχολής περί τα τέλη Αυγούστου, όπως κάθε χρόνο.

* Η Νίκη Μαργαρίτη είναι
Βιοτεχνολόγος-εκπαιδευτικός
 MSc, cPhD

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 171


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.