Πώς "μέτρησαν" το ύψος της "Πορτάρας" μαθητές του Λυκείου Τραγαίας

Δημοσίευση: 22.03.2015, 11:08
Τελευταία Ενημέρωση: 22.03.2015, 13:37

Μαθητές του Λυκείου Τραγαίας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην πόλη της Νάξου, συνοδευόμενοι από δυο εκπαιδευτικούς, τους καθηγητές Μαθηματικών και Πληροφορικής, Γιάννη Μελισσουργό και Πέτρο Κουτρούλη. Η συγκεκριμένη ομάδα μαθητών με την επιμέλεια των εκπαιδευτικών, είναι υπεύθυνη για το ηλεκτρονικό περιοδικό που έχει δημιουργήσει με τίτλο "το computerάκι". Έτσι η εκπαιδευτική εκδρομή τους στην πόλη της Νάξου είχε σκοπό να συλλέξουν πληροφορίες που θα δημοσιεύσουν, αλλά και να εφαρμόσουν το πείραμα του Ερατοσθένη μια συγκεκριμένη ώρα και παράλληλα με άλλους συμμαθητές τους που έπρατταν το ίδιο την ίδια ώρα στην Κρήτη, στην Κομοτηνή και στη Ρουμανία...

Οι μαθητές στην εκπαιδευτική εκδρομή τους επισκέφθηκαν ακόμη, το Δημαρχείο Νάξου, όπου πήραν πληροφορίες για τη λειτουργία και εφαρμογή των οπτικών ινών και το Μετεωρολογικό Σταθμό Νάξου.

Παράλληλα, συναντήθηκαν μαζί μας με σκοπό να συλλέξουν πληροφορίες για διάφορα ζητήματα που έθεσαν σχετικά με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού Τύπου.

Από την πλευρά μας, θέσαμε επίσης ερωτήσεις για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού περιοδικού του Λυκείου Τραγαίας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη λειτουργία του, αφού οι μαθητές που το διαχειρίζονται μπορεί να πηγαίνουν στο ίδιο σχολείο, όμως κατοικούν σε διαφορετικά σημεία του νησιού.

Όπως μας είπαν οι συνεδρίες τους γίνονται ηλεκτρονικά και κυρίως το Σαββατοκύριακο.

Έτσι, αποφασίζουν για τα θέματα που θα παρουσιάσουν και πώς θα κατανεμηθούν οι εργασίες που πρέπει να γίνουν.

Αν και ήδη μαθαίνουν στην πράξη πώς να λειτουργούν και "δημοσιογραφικά", δεν υπάρχει κάποιος ή κάποια από την ομάδα που να επιθυμεί να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία.

Το computerάκι, άλλωστε, είναι ένα θεματικό ηλεκτρονικό περιοδικό που όπως μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει σκοπό έχει να πληροφορήσει τον αναγνώστη για επιστημονικά θέματα.

Ομολογουμένως, συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τη μάθηση με την παροχή της πληροφορίας.

Έτσι, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν, να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες, να πειραματιστούν και παράλληλα μέσω του ηλεκτρονικού περιοδικού να επικοινωνήσουν τη γνώση ή τη διαπίστωσή τους με άλλους μαθητές, αλλά και όσους ενδιαφέρονται.

Παράλληλα, ασκούνται με τον καλύτερο τρόπο στην ομαδική εργασία και στα σημαντικά αποτελέσματα που αυτή φέρει.

Οι εκπαιδευτικοί που συναντήσαμε και είναι οι "οδηγοί" σε αυτήν την προσπάθειά τους, όπως διαπιστώσαμε, έχουν τον ίδιο ενθουσιασμό με τους μαθητές τους και η συνεργασία τους δείχνει να είναι άψογη, αποδεικνύοντας ότι η επιθυμία για την αναζήτηση της γνώσης μεταλαμπαδεύεται μέσα από το σχολείο.

Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός, ότι αν και δεν έδειχναν να τους απασχολεί ιδιαίτερα ο χρόνος, ήταν απόλυτα συνεπείς με το χρονοδιάγραμμα που είχαν χαράξει γι αυτήν την εκπαιδευτική επίσκεψή τους στην πόλη της Νάξου.

Έτσι, έγκαιρα πήραν το δρόμο για το νησάκι "Παλάτια" και στις 12:30 ακριβώς το μεσημέρι της Πέμπτης 19 Μαρτίου ξεκινούσαν την εφαρμογή του πειράματος του Ερατοσθένη στο ναό του Απόλλωνα.



Ο ήλιος ήταν στο υψηλότερο σημείο του, βασική προϋπόθεση του πειράματος, και με τα κατάλληλα όργανα έγινε μέτρηση της γωνίας που κάνει μια σκιά με το όργανο, ώστε να υπολογίσουν την περίμετρο της γης.

Την ίδια ακριβώς ώρα, ομάδες μαθητών άλλων περιοχών που όμως όλες ανήκαν στον ίδιο μεσημβρινό, έκαναν το ίδιο πείραμα στην Κρήτη, στην Κομοτηνή και στη Ρουμανία και στη συνέχεια θα συνεργάζονταν για τα αποτελέσματα.


Το πείραμα την ίδια ώρα γινόταν και από μαθητές του Λυκείου Αρκαλοχωρίου Κρήτης


Μαθητές του Constantin Cantacuzino National College-Targoviste -Romania ενώ κάνουν το πείραμα του Ερατοσθένη 

Οι μαθητές του Λυκείου Τραγαίας εκτός από το πείραμα του Ερατοσθένη και στο ίδιο πλαίσιο μέτρησαν τη σκιά της Πορτάρας και υπολόγισαν γεωμετρικά το ύψος της.


Σύμφωνα με τη μέτρησή τους το ύψος της μαζί με τη βάση είναι 7,80 μέτρα.

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Σχόλια Αναγνωστών:

Ο αναγνώστης: naxiotis έγραψε: 22/03/2015
Μπράβο στα παιδιά στους καθηγητές.

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 174


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.