Η μαθητική επιχειρηματικότητα στα σχολεία

Δημοσίευση: 08.11.2021, 20:48

Τη δυνατότητα να γνωρίσουν την επιχειρηματική εκπαίδευση μέσα από τη βιωματική μέθοδο του World Café, είχαν εκπαιδευτικοί...
(Φωτογραφία από ΑΠΕ-ΜΠΕ / φωτογραφία της Ο. Μωραΐτη)

... της Κρήτης, που παρακολούθησαν τη Δευτέρα στο Ηράκλειο μια εκδήλωση από το Junior Achievement Greece, το οποίο ταξιδεύει σε πόλεις της Ελλάδας με στόχο να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς, για τα προγράμματα επιχειρηματικότητας, ψηφιακών δεξιοτήτων και επαγγελματικού προσανατολισμού, που προσφέρει δωρεάν σε όλα τα σχολεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

Όπως ανέφερε ο Learning Director του Junior Achievement Greece, Μάνος Παυλάκης το Junior Achievement Greece είναι παράρτημα του διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού Junior Achievement Worldwide, που έχοντας μεταφράσει και παραμετροποιήσει τα προγράμματα που υλοποιεί, φέρνει τους μαθητές όλων των βαθμίδων αλλά και τους φοιτητές κοντύτερα στην πραγματικότητα.

«Ερχόμαστε να υποστηρίξουμε το έργο των εκπαιδευτικών προκειμένου να κάνουν το μάθημα τους πιο ενδιαφέρον, να το εμπλουτίσουν με μελέτες περίπτωσης, με παραδείγματα, με ασκήσεις και διάδραση, ούτως ώστε οι μαθητές να κάνουν καλύτερη σύνδεση αυτού που διδάσκονται με την πραγματικότητα και αυτό με το οποίο θα κληθούν στο μέλλον θα συναντήσουν» είπε ο κ. Παυλάκης και επισήμανε ότι επιχειρηματική εκπαίδευση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι μαθητές εκπαιδεύονται για να γίνουν επιχειρηματίες, αλλά εκπαιδεύονται για να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες και εργαζόμενοι, οι οποίοι στο μέλλον θα αναγνωρίζουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα εργαστούν.

Μια από τις ξεχωριστές δράσεις που υλοποιούνται στο πλαίσιο των προγραμμάτων, είναι και οι πανελλαδικοί διαγωνισμοί μεταξύ των μαθητικών ομάδων που συμμετέχουν, με την καθοδήγηση των καθηγητών τους. Όπως το Πρόγραμμα Εικονικής Επιχείρησης, που προβλέπει στη διάρκεια ενός έτους, τη σύλληψη μιας ιδέας την οποία εξελίσσουν σε επιχειρηματική ευκαιρία και την κάνουν μέχρι και εταιρεία.

Ανάμεσα στις ομάδες που έχουν βραβευθεί είναι η ομάδα μαθητών του Γενικού Λυκείου Επισκοπής Ηρακλείου που πέρυσι, εν μέσω πανδημίας, έκανε την πρόταση μιας εικονικής επιχείρησης «stand by me », μια πλατφόρμα on line ψυχολογικής και δωρεάν υποστήριξης των εφήβων, μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης εταιρειών, οι οποίες ουσιαστικά πλήρωναν δωρεάν συνεδρίες ψυχολόγων με εφήβους, που το είχαν ανάγκη.

Όπως ανέφερε στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκδήλωσης ο πρόεδρος της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Κρήτης Γιώργος Βουζαξάκης, αυτά τα προγράμματα μαθητικής επιχειρηματικότητας είναι σημαντικά γιατί στα ωρολόγια προγράμματα ειδικά του Γενικού Λυκείου, υπάρχει πλήρης απουσία οικονομικού εγγραμματισμού των μαθητών.

«Δυστυχώς οι μαθητές συναντούν Οικονομικά στην τρίτη λυκείου και μόνον όσοι παίρνουν οικονομική κατεύθυνση. ¶ρα έχουμε μαθητές που τελειώνουν το λύκειο και δεν γνωρίζουν έννοιες όπως πληθωρισμός, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν και ψηφίζουν στα 17 χωρίς να ξέρουν τι θα πει ανάπτυξη ή ύφεση» ανέφερε ο κ. Βουζαξάκης ο οποίος ανέφερε ότι το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στις Περιφερειακές Ενότητες Ηρακλείου και Λασιθίου είναι έντονο, ενισχύεται όμως με εκδηλώσεις ενημέρωσης όπως η αποψινή. Το ίδιο ζωηρό -όπως πρόσθεσε ο κ. Βουζαξάκης- είναι το ενδιαφέρον και των μαθητών, που συμμετέχουν με χαρά ακόμη και εκτός των διδακτικών ωρών.

Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από την Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Ανατολικής Κρήτης, το Οικονομικό Επιμελητήριο Τμήμα Ανατολικής Κρήτης και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Bizrupt Lab. Ο συνιδρυτής της ΜΚΟ «Bizrupt Lab» Κώστας Βασάκης, ανέφερε ότι συμμετέχουν ενεργά και με διάφορους τρόπους σε δράσεις που αγκαλιάζουν την κουλτούρα της επιχειρηματικότητας.

«Εκτός από το mentoring που προσφέρουμε σε εκπαιδευτικούς και ομάδες μαθητών που συμμετέχουν στα προγράμματα, ταυτόχρονα είμαστε αρωγοί αυτών των προσπαθειών, έτσι ώστε να συμβάλουμε στη νέα γενιά, προκειμένου να επιχειρήσει και να δει τις ιδέες της να γίνονται πράξη» είπε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο κ. Βασάκης.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με το βιωματικό σεμινάριο, στη διάρκεια του οποίου οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν κοντύτερα στη λογική των προγραμμάτων, συζητώντας με τους διοργανωτές για το πώς θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν τα μαθήματα που κάνουν και πώς οι πληροφορίες θα φτάσουν στους μαθητές, με τρόπο ενδιαφέρον και χρήσιμο για το μέλλον τους.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 137


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.