Μ. Φραγκίσκος: Η διάλυση του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Νάξου, πληρώνεται σήμερα με την αποτυχία στη διοργάνωση της Συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου

Δημοσίευση: 17.09.2021, 13:49

"Την Πέμπτη 16/9, που ήταν η προγραμματισμένη από καιρό, μέρα έναρξης της συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου, επιβεβαιώθηκαν οι ανησυχίες της Ομοσπονδίας τους, για τη μη έγκαιρη προετοιμασία των απαιτούμενων υποδομών, παρά τις διαβεβαιώσεις του διοργανωτή Δήμου Νάξου. Η ανάθεση είχε γίνει από το Δεκέμβριο του 2019 και τα σχέδια, με λεπτομέρειες εφαρμογής, είχαν παραδοθεί από καιρό. Η αποτυχία της έναρξης άφησε κάκιστες εντυπώσεις για το Δήμο Νάξου, που δεν μπορούν να ξεπεραστούν με μια απλή συγγνώμη ή με την παρουσίαση ως αναβολή". Αυτά επισημαίνει ο Διδάκτωρ Μηχανικός ΕΜΠ και Μέλος ΝΕ Κυκλάδων και ΚΕΑ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μιχάλης Φραγκίσκος σε σχετικό άρθρο του...
Μιχάλης Φραγκίσκος (Φωτογραφία: Cyclades Voice)

Η διάλυση του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Νάξου, πληρώνεται σήμερα με την αποτυχία στην διοργάνωση της Συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου.

Μιχάλη Φραγκίσκου*

Χθες 16/9, που ήταν η προγραμματισμένη από καιρό, μέρα έναρξης της συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου, επιβεβαιώθηκαν οι ανησυχίες της Ομοσπονδίας τους, για τη μη έγκαιρη προετοιμασία των απαιτούμενων υποδομών, παρά τις διαβεβαιώσεις του διοργανωτή Δήμου Νάξου. Η ανάθεση είχε γίνει από το Δεκέμβριο του 2019 και τα σχέδια, με λεπτομέρειες εφαρμογής, είχαν παραδοθεί από καιρό. 

Η αποτυχία της έναρξης άφησε κάκιστες εντυπώσεις για το Δήμο Νάξου, που δεν μπορούν να ξεπεραστούν με μια απλή συγγνώμη ή με την παρουσίαση ως αναβολή.

Ο Δήμος Νάξου στάθηκε με τη γνωστή «ανεμελιά» απέναντι στον κορυφαίο πολιτιστικό θεσμό του Αιγαίου, θεσμό εθνικής σημασίας και μάλιστα όταν εφέτος συνδυάζεται με το έτος του μεγάλου συμπολίτη μας Ιάκωβου Καμπανέλλη (2022). Στάθηκε με ασέβεια απέναντι στις προσπάθειες και τον κόπο 20 θιάσων, 400 ηθοποιών.
Πέρα από τις ευθύνες που θα επιρριφθούν με ευκολία στον αρμόδιο αντιδήμαρχο, καθοριστική αιτία της αποτυχίας είναι η απουσία δημοτικού φορέα Πολιτισμού, η απουσία του ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ ή των παλαιότερων Πολιτιστικών Οργανισμών.

Εύλογα προκύπτει το ερώτημα:

Μπορεί ένας τόπος που θεωρεί ότι ο δημοτικός φορέας πολιτισμού είναι γραφειοκρατικό βαρίδι, παρωχημένο σχήμα ασύμβατο με την «αγορά πολιτισμού», και που τον καταργεί σε μία νύχτα, μπορεί αυτός ο τόπος να αναλαμβάνει τη διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων; Η απάντηση βέβαια είναι ΟΧΙ

Οι καταργημένοι Πολιτιστικοί Οργανισμοί του νησιού μας, σηματοδοτούσαν πέρα από τη πολιτιστική ταυτότητα και τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στο σχεδιασμό των πολιτιστικών δρώμενων. Μιας κοινωνίας που ζει, που βιώνει τον πολιτισμό μέσα από την ζωντανή παράδοση και τη σύγχρονη δημιουργία, με πλήθος νέων δημιουργών και ομάδων. Με την κοινωνία αποκλεισμένη, με την απενεργοποίηση των πολιτών, με τη λογική της ανάθεσης σε φίλους και γνωστούς, δεν μπορεί αυτό το νησί να διοργανώνει τέτοια μεγάλα γεγονότα, ούτε να σκοπεύει να τιμήσει όπως πρέπει τον Ιάκωβο Καμπανέλλη.

Η διάλυση του ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ πριν 2 χρόνια, ήταν ένα τραγικό λάθος που πληρώνεται σήμερα με πάταγο και δυσφήμηση του νησιού μας. Η απόφαση πάρθηκε 10 μέρες μετά τη δήλωση – ομολογία του Δημάρχου στη Γενική Συνέλευση του Διαζώματος: «πιστεύω πως όλοι όσοι τον έχετε γνωρίσει τον πρόεδρο Μπένο, καταλαβαίνετε πως μια συνάντηση μαζί του είναι αρκετή, ώστε να μετατοπισθεί ο τρόπος σκέψης σας σε θέματα διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και η τοποθέτηση σε ζητήματα διοίκησης του δημόσιου τομέα, θέτοντας υψηλούς στόχους και υλοποιήσιμα οράματα» και στη συνέχεια αναφέρει για συνεργασία ένταξης του πολιτισμού στο κέντρο της  επιχειρηματικότητας με στόχο την προώθηση του σαν τουριστικό προϊόν.

Ο στόχος του Διαζώματος ήταν η διαχείριση των τριών εκατομμυρίων του ΕΣΠΑ (ΟΧΕ), αφού πρώτα καταργείτο ο ανταγωνιστής ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ που είχε την προτεραιότητα στη διαχείριση έργων Πολιτισμού. Παρά την εμφάνιση του Διαζώματος ως διάδοχος του ΝΟΠΠΑΠΠΠΑ και παρά τη σχέση του με το θέατρο, η αγορά οδήγησε τον Μπένο να προσανατολισθεί στην πιο κερδοφόρα δουλειά της Βόρειας Εύβοιας, εγκαταλείποντας την Νάξο.

Είναι φανερό ότι ο Δήμος Νάξου πρέπει να επανεξετάσει την αποτυχημένη πολιτική του στον πολιτισμό. Ο Πολιτισμός είναι ένα σημείο αναφοράς για το νησί μας, κέντρο συσπείρωσης δημοτών και αντιπολιτευτικών παρατάξεων του Δήμου ώστε να διεκδικηθεί μια νέα δημοτική αρχή αντάξια της ιστορίας και του πλούσιου πολιτισμού του νησιού μας.

Με την ελπίδα ότι δεν θα υπάρχουν άλλα απρόβλεπτα, εύχομαι καλή επιτυχία στους ερασιτέχνες ηθοποιούς και θιάσους, με πλούσια ανταπόκριση από το κοινό της Νάξου. 

* Διδάκτωρ Μηχανικός ΕΜΠ
Μέλος ΝΕ Κυκλάδων και  ΚΕΑ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Σχόλια Αναγνωστών:

Ο αναγνώστης: Anagnostis έγραψε: 20/09/2021
Σχεδόν πάντα ο Μιχαλής τοποθετείται σωστά και προσεκτικά. Το μόνο λάθος που εχει κάνει και θα τον συνοδευει σε ότι και να πεί είναι: να πιστεύει στον ΣΥΡΙΖΑ.Για έμενα λοιπόν προσωπικά, τα σωστα κατα τα άλλα του Μιχάλη, ερμηνεύονται πάντα υπο το πρίσμα του κομματικού συμφέροντος, παραβλέποντας την ορθότητα όσων γράφει κατα καιρους.Θεωρώ πως αν έβγαζε την ιδιοτητα του μέλους μιας κομματικής παράταξης, θα είχε την απήχηση που του αρμόζει. Τωρα κατα τα άλλα είναι πολύ εύκολο να κάνεις αντιπολίτευση στον Λιανό. Οπου και να πιάσεις κάτι δεν πάει καλά.Αστον να καταρεύσει μονος του. Ο μόνος λόγος που επιβιώνει ειναι γιατί έχει στον συνδιασμό προσωπα τα οποία βρισκονται κοντα στον κόσμο, ενω το να μιλάει κανεις για αποτυχημενη διοργανωση συνάντησης θεατρικών θιάσων ειναι πολυτελεια σε καιρό πανδημίας και εποχής κλεισίματος ταμείου για τους επαγκελματίες. Μην προσπαθείς να αναδείξεις το θέμα γιατί δεν πρόκειται να αποσπάσεις την προσοχή κανενός αυτή την περίοδο. Να θυμάσαι ότι το να αποσπάσεις την προσοχή του κόσμου ειναι πάρα πολύ δύσκολο.Αυτο να το πεις και στον Συρμαλενιο που αναλώνεται στα social media.

Ο αναγνώστης: έγραψε: 18/09/2021
Είναι πολύ ενδιαφέρον αυτό που λέει ο Μιχάλης Φραγκίσκος για το ρόλο του Διαζώματος του Μπένου. Γιατί όμως δεν τα έλεγε τότε η αντιπολίτευση? Πολύ συγκαταβατική ήταν, με τον Χατζηανδρέου να εκθειάζει τον Μπένο, λες και ενδιέφερε το πρόσωπο και οχι η εταιρεία του και ο στόχος της. Βέβαια, όταν ο Λιανός κατάργησε το ΝοΠΠΑΠΠΠΑ δεν είχε στο μυαλό του τον Μπένο-πού να κάνει τέτοιες σκέψεις και σχέδια-αλλά όταν τον...ανακάλυψε, υπήρχε μια μονομερής και όχι win win συμφωνία. Θυμάστε πώς παρουσιάστηκαν διαδικτυακά τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Μπένου, που μπήκαν μάλιστα σε διαβούλευση? Από τότε, ξέροντας το ρόλο του Διαζώματος και το παιχνίδι του με το ΕΣΠΑ, έλεγα ότι θα πάρει ένα μεγάλο μερίδιο από την πίτα στα πολιτιστικά έργα. Και όχι μόνο. Έμπαινε στα χωράφια των επιλογών και προτεραιοτήτων ανάπτυξης του νησιού συνολικά, υποκαθιστώντας πολιτικά το δήμο και επιφυλάσσοτας στην κοινωνία ένα διακοσμητικό και τυπικά συναινετικό ρόλο. Μεταφορά λοιπόν βασικών αρμοδιοτήτων από το δήμο στον ιδιωτικό τομέα, με το αζημίωτο για τον δεύτερο. Από κει και πέρα, δε φταίει το Διάζωμα που ο δήμος δε μπορεί να οργανώσει στοιχειωδώς μια πολιτιστική Συνάντηση και τα κάνει θάλασσα από την πρεμιέρα. Ανεξάρτητα από την κακή επιλογή της κατάργησης του ΝοΠΠΑΠΠΠΑ, οι ασχολούμενοι με τον Πολιτισμό στο δήμο, αν ήταν στοιχειωδώς σχετικοί και επαρκείς, θα μπορούσαν να διεκπεραιώσουν τέτοιες δράσεις. Απλά οι άνθρωποι έχουν τον πολιτισμό για τα μπάζα και οι ίδιοι από εκεί προέρχονται και εκεί θα καταλήξουν.

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 85


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.